پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:39 - 1396/09/01

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی:

جامعه کارگری به حضور نمایندگانی از جنس خود نیاز دارد

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی قانون کار را تنها ملجای کارگران عنوان کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، چنگیز قاسمی که در گردهمایی بزرگ کارگران استان آذربایجان شرقی در سالروز تصویب قانون کار در سالن عدالت خانه کارگر تبریز سخن می گفت: حمایت از قانون کار را یک ضرورت دانست و گفت: اجرای این قانون حداقلی هم از یک شکل برخوردار نیست.
 
وی با بیان اینکه قانون کار جمهوری اسلامی ایران پتانسیل های خوبی دارد  افزود: مفاد این قانون به درستی اجرا نمی شود و ما شاهد هستیم در پاره ای از مواد قانونی تفاوت های آشکاری در اجرا وجود دارد که رویه های مختلف پرداخت حق اولاد نمونه ای از آن است.
 
قاسمی همچنین مشکلات صندوق بیمه آینده ساز را یادآور شد و گفت: در شرایطی که در  کشور باید یک رویه قانونی حاکم باشد شاهد هستیم که در یک کارگاه واحد کارگران عضو صندوق آینده ساز با کارگران عضو سازمان تأمین اجتماعی از قوانین متفاونی تبعیت میکنند.
 
رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی همچنین مشکلات واحدهای تولیدی بحرانی استان از جمله ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی و گسترش توسعه صنعت آذربایجان را یادآور شد و گفت: هم اکنون شاهد هستیم در برخی از واحدهای بحرانی استان بیش از یک سال است که کارگران حقوقی دریافت نکرده اند و مسئولان باید با تشکیل فوری جلسات به رفع فوری مشکلات این واحدهای تولیدی بپردازند.
 
وی با یادآوری علل عدم تحقق مطالبات کارگران گفت تا زمانی که نمایندگانی از جنس خود کارگران در مراکز تصمیم گیری حضور نیابند امیدی به رفع مشکلات نیز نباید داشت.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین