پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:15 - 1396/09/13

عربستان هم به لیست وارد کنندگان کالا به ایران اضافه شد

واردات ایران از بزرگترین واردکننده کشور دنیا!!!

در شرایطی که سعودی ها حتی آب خوردن مردم کشور خود را وارد می کنند و صنایع تولیدی در این کشور اساساً وجود خارجی ندارد، ایران از این کشور محصولاتی را وارد کرده است.

به گزارش کارگرآنلاین؛ طی چند سال گذشته واردات بی رویه مانعی بزرگ در اقتصاد کشور شناسایی شده اما همچنان روند و آمار واردات بسیار بالاست.

افزیش واردات در 7 ماه گذشته و کاهش صادرات غیر نفتی نگرانی های زیادی را به وجود آورده است؛ نکته قابل توجه واردات کالاهایی است که مشابه داخلی دارند و در بسیاری از مراکز تولیدی کشور در حال تولید هستند اما به علت پایین بودن قیمت واردات ترجیح مسئولان متولی به وارد کردن محصولات است.

در شرایطی که اقتصاد ایران از تحریم های پی در پی ضربه دیده است، واردات عجیب و غریب حاکی از دست های پشت پرده برای وابستگی بیشتر اقتصاد به بیگانگان است.

در میان کشورهایی که انواع و اقسام کالاها از آنها وارد کشور می شود، نام برخی از کشورها مانند عربستان سعودی هم دیده می شود؛ عربستان سعودی در شرایط دشمنی با ایران قرار گرفته ولی واردات کالا از آن همچنان ادامه دارد.

نکته قابل توجه این است که مصرفی ترین کشور در دنیا عربستان سعودی است؛ در شرایطی که سعودی ها حتی آب خوردن مردم کشور خود را وارد می کنند و صنایع تولیدی در این کشور اساساً وجود خارجی ندارد، ایران از این کشور محصولاتی را وارد کرده است.

سعودی ها به خاطر داشتن ذخایر نفتی در سالهای گذشته اقتصادی کاملاً وابسته به نفت داشته و همه کالاهای خود اعم از مصرفی و خوراکی را از سایر کشورها وارد می کنند اما این کشور صادرات بسیار ناچیزی به تعداد انگشت شمار به برخی از کشورها دارد البته همه صادرات عربستان نفتی بوده و مقادیر ناچیزی صادرات غیر نفتی دارد که البته یکی از کشورهای مورد هدف آنها ایران است.

واردات تایربادی برای خودروهای سواری، قوطی وجعبه چند لایه به هم فشرده برای بسته بندی مواد غذایی، سنگ آسیاب و سنگ سنباده از محصولاتی هستند که ایران از عربستان وارد می کند.


گزارش های متعددی از واردات عجیب و یا واردات از کشورهایی که اصولا خودشان وارد کننده هستند در رسانه ها منتشر شده است اما تا کنونمسئولان پاسخگویی لازم را نداشته و واکنشی به این موضوع نشان نداده اند.

منبع: راه دانا
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین