پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:19 - 1396/09/13

جویندگان کاریک هفته‌ای،کارپیدامی‌کنند!

مدیرکل دفترهدایت نیروی کارمی گوید دلیل اینکه بسیاری ازفارغ التحصیلان مدت زمان زیادی را برای پیدا کردن کار مناسب صرف می‌کنند، نداشتن مهارت است.

به گزارش کارگرآنلاین، محمد اکبرنیا اظهار کرد:امروزحجم ورود فارغ‌التحصیلان بیکارنسبت به بیکاران دیپلمه بسیارزیاد است وغالب نگاه هابه سمت مشاغل اداری وپشت میزنشینی است،درصورتی که اگردانش آموختگان وکارجویان به سلاح مهارت مجهز باشند،حداکثرمدت انتظارآنها برای کاریک هفته است.
 
وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی حاضر به فعالیت در هر شغلی نیستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه سرمایه‌گذاری‌ مناسبی در کشور روی اشتغال جوانان صورت نگرفته و باید با اتخاذ سیاست های شایسته این بستر را فراهم کنیم.

اکبرنیا درباره تاثیر برجام بر تحرک بازار کار گفت: انتظار داشتیم با اجرای برجام بخش اعظمی از مشکلات فارغ التحصیلان برطرف شود و با تغییر شرایط سیاسی چشم انداز روشنی از اعزام نیروی کار ایرانی را شاهد باشیم، اما پیش‌بینی‌ها آنطور که باید محقق نشد.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با قطر و امارات، گفت: این تفاهم‌نامه‌ها به دلیل برخی اختلافات سیاسی همچنان در مرحله توافق باقی مانده و اجرایی نشده است که از سرگیری مذاکرات نیازمند بهبود روابط دیپلماتیک است.

وی در مورد کشورهایی که ایران در آنها وابسته کار ندارد، گفت: پیش‌بینی شده این امر با تایید کنسولگری‌های ایران در خارج و یا تایید انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ساماندهی شود.

بهداشت نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین