پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:28 - 1396/10/05

جزئیات پیشنهادات نمایندگان برای تعیین سقف پاداش بازنشستگان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس جزئیات پیشنهادات نمایندگان برای تعیین سقف پاداش بازنشستگی کارکنان را تشریح کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حساسیت موضوع حقوق‌های نامتعارف و غیر قانونی،گفت:با توجه به اینکه این موضوع سبب رنجش خاطر مردم شده است، تصمیم گرفته شد تا در بودجه سال 97 پیشنهاداتی در این باره در کمیسیون اجتماعی و تلفیق بودجه مطرح شود.

وی، با اشاره به ماده 76 قانون خدمات کشوری مبنی بر اینکه حقوق نباید بیش از 7 برابر حداقل حقوق باشد، افزود: با توجه به اینکه حداقل حقوق حدود یک میلیون تومان است، لذا حقوق نباید بیش از 7 میلیون تومان باشد که متأسفانه این قانون اجرا نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: براساس این پیشنهاد، اگر شخصی مسئولیت حساسی دارد، متناسب با شرایط شغلی‌اش بیش از 2 برابر ماده 76 قانون خدمات کشوری، یعنی 14 میلیون تومان دریافت نکند و به عبارتی برای حقوق‌ها سقفی تعیین شود.

گودرزی با بیان اینکه هر ساله کارمندان و کارگران افزایش حقوق دارند، تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است که مسئولان و مدیران در سال آینده افزایش حقوق نداشته باشند تا هم شکاف طبقاتی و پرداختی از بین برود و هم نظام هماهنگ در عمل اجرا شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره پاداش بازنشستگی کارکنان، گفت: تفاوت پاداش‌های بازنشستگی بسیار زیاد است، امروزه ما شاهد این هستیم که کارمندان حدود 70 میلیون تومان پاداش بازنشستگی دریافت می‌کنند، در حالی که برخی پاداش‌های بازنشستگی چند صد میلیونی و میلیاردی دریافت می‌کنند.

نماینده بروجرد در مجلس با بیان اینکه ما پیشنهاد کرده‌ایم که سقف پاداش بازنشستگی 200 میلیون تومان باشد، یعنی کسی بیش از این دریافت نکند، خاطر نشان کرد: این پیشنهاد را سال گذشته نیز مطرح کرده بودیم که متأسفانه رأی نیاورد که امیدواریم با توجه به شرایط فعلی از امسال مورد توجه نمایندگان قرار گیرد.
منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین