پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:00 - 1396/10/17

شرایط سخت قانون کار کارفرماها را هم سودبگیر کرده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شرایط قانون کار به گونه ای است که کارفرما ترجیح می دهد سرمایه اش را در بانک سپرده گذاری کند و از بازار کار خارج شود.

به گزارش کارگرآنلاین، معصومه آقاپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو در خصوص قراردادهای سفید امضا که محصول ناکارآمدی بازار کار هستند، اظهار کرد: اصلاح قانون کار به طور جدی در مجلس در حال پیگیری است.

وی افزود: موضوعی که در کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری شده است مربوط به قراردادهای پیمانکاری ارگان های دولتی و خصولتی است که باید به قراردادهای دائم تبدیل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از قراردادهای سفید امضا مربوط به پیمانکارانی می شود که به صورت حجمی کارهایی را بر عهده می گیرند و تعدادی کارگر به صورت موقت استخدام می کنند.

آقاپور در ادامه بیان کرد: بر اساس گزارش های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سهم قانون کار در بنگاه های کوچک بین 17 تا 20 درصد و بسیار سختگیرانه است و شرایط در این بنگاه ها به گونه ای شده که کارفرما ترجیح می دهد سرمایه اش را در بانک سپرده گذاری کند اما از بازار کار خارج شود.

وی تصریح کرد: هدف از هدفمندی یارانه ها به ویژه حامل های انرژی این بود که 60 درصد درآمد حاصل از این امر به تولید و صنعت اختصاص پیدا کند که به جرات می گویم حتی یک ریال به تولیدکننده کمکی نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید منافع کارگر و کارفرما توامان درنظر گرفته شود، زمانی که قوانین سختیگرانه اعمال می شود و تولیدکننده تحت فشار است واقعیت امر این است که همین تعداد اندک کارگری که در کارگاه های تولیدی کار می کنند واقعا هنر بزرگی است.

آقاپور در پایان بیان کرد: قانون باید پلی برای اشتغال باشد نه مانعی برای آن، ما می خواهیم به گونه ای عمل کنیم که هم کارگر هم کارفرما در فضای سالم به توسعه پایدار و اشتغالزایی دست پیدا کنند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین