پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:23 - 1396/10/24

زمان پرداخت حقوق و عیدی بازنشستگان پیش از موعد

مدیرعامل صندوق بیمه‌ای روستایی و عشایر گفت: متأسفانه معوقه سه ماهه در پرداخت حقوق بازنشستگی پیش از موعد داشتیم اما قرار شده حقوق 9 هزار نفر از این مستمری‌بگیران همزمان با حقوق دی ماه پرداخت شود.

به گزارش کارگرآنلاین، مدیرعامل صندوق بیمه‌ای روستایی و عشایر گفت: متأسفانه معوقه سه ماهه در پرداخت حقوق بازنشستگی پیش از موعد داشتیم اما قرار شده حقوق 9 هزار نفر از این مستمری‌بگیران همزمان با حقوق دی ماه پرداخت شود.

 محمدرضا رستمی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری با اتحادیه زنبورداران، گفت: هفته گذشته به دستور وزیر رفاه ادامه صدور احکام بازنشستگی پیش از موعد را دنبال می‌کنیم به طوری که 3 هزار پرونده ارسال شده که از دی ماه حقوق آنها را پرداخت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: 6500 پرونده نیز در دستور اقدام است که تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود 30 هزار نفر در بازنشستگی پیش از موعد از مستمری آن بهره‌مند شوند.

رستمی با بیان اینکه بحث بار مالی و بودجه‌ای در زمینه پرداخت حقوق بازنشستگی پیش از موعد وجود داشته و اکنون رفع شده است، گفت: مشکلاتی نیز در بحث پوشش مددجویان کمیته امداد داشته‌ایم که قرار شده ظرف یکی، دو هفته آینده این مشکل رفع شود.

مدیرعامل صندوق بیمه‌ای روستایی و عشایر در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد میزان بدهی دولت به این صندوق، گفت: سال گذشته بدهی دولت به ما 600 هزار میلیارد تومان بود که تا پایان سال به هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: 400 میلیارد تومان از این بدهی قرار است از طریق وزارت رفاه و اوراق مشارکت تا پایان سال به ما پرداخت شود که این پیشنهاد به سازمان مدیریت رفته تا نسبت به آن تعیین تکلیف شود.

رستمی گفت: انتظار نداریم که تمام بدهی‌ ما پرداخت شود اما با فروش اوراق که همان پول نقد محسوب می‌شود مقداری از مشکلات ما رفع خواهد شد. ما وضعیت مالی دولت را می‌بینیم و مشکلاتی که وجود داشته و صندوق ما حمایت از قشر مستضعف و محروم را داشته امیدواریم که این پرداخت‌ها به خوبی ادامه یابد.

مدیرعامل صندوق بیمه‌ای روستایی و عشایر همچنین گفت: با سازمان میراث فرهنگی نیز در زمینه جذب همکاری اتحادیه‌ها ارتباط گرفته‌ایم و فضای مقدماتی برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های بیشتر فراهم شده است.

وی یکی دیگر از مشکلات این صندوق را پرداخت حقوق بازنشستگان پیش از موعد عنوان کرد و گفت: قرار شده تمام حقوق مستمری‌بگیران همزمان با حقوق کارمندان صندوق پرداخت شود به همین دلیل سه ماه معوقه حقوق بازنشستگی پیش از موعد که حدود 9 هزار نفر می‌شود همزمان با حقوق دی ماه پرداخت خواهد شد.

رستمی گفت: عیدی تمام مستمری‌بگیران که حدود 43 هزار نفر می‌شوند به همراه حقوق بهمن ماه به حساب آنها واریز خواهد شد.
منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین