پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:05 - 1396/11/10

انتقاد محسن هاشمی به عملکرد شهرداری در پی بارش برف در تهران

رئیس شورای شهر تهران نسبت به عملکرد شهرداری تهران برای بازگشایی کوچه پسکوچه‌ها در پی بارش برف انتقاد کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن دهه فاطمیه و ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: از خداوند خواستم روز شهادت مظلومه تاریخ پنهان بماند.

وی با اشاره به بحران‌های اخیر در سطح کشور و تهران اظهار کرد: بعد از بحران‌های زلزله در کرمانشاه و اطراف تهران و حتی بحران نارضایتی شهروندان تهرانی شاهد بحران دیگری در سطح شهر تهران به دلیل بارش برف بودیم که باز جامعه تهرانی را غافلگیر کرد.

هاشمی تصریح کرد: از جهتی برف داده خداوندی است و باید شکرگزار باشیم اما نشان داده شده که در مشارکت‌های اجتماعی ضعیف شده‌ایم.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: سیستم‌های برتر خبررسانی من جمله صداوسیما و روزنامه‌ها متاسفانه در جذب مشارکت‌های اجتماعی در چنین بحران‌هایی مطلوب عمل نمی‌کنند به طوری که در دهه‌های 50 و 60 که بارش برف شدیدتری را در تهران شاهد بوده‌ایم این مشارکت وجود داشت ضمن اینکه در امدادرسانی نیز موفق بودیم.

وی افزود: در پی بارش برف شدید اقداماتی در راستای بازگشایی معابر اصلی انجام شد اما متاسفانه شهرداری تهران نسبت به برف‌روبی و آماده‌سازی کوچه پسکوچه‌ها عملکرد خوبی را نداشت.

هاشمی گفت: در پی بارش برف در تهران 2 تا 3 هزار نیرو و همچنین 63 پایگاه برف‌روبی در سطح شهر تهران مورد استفاده قرار گرفت و شهرداری توانست خیابان‌های اصلی را با استفاده از نمک و شن بازگشایی کند اما در کوچه پس کوچه‌ها عملکرد خوبی را نداشت و دچار بحران بود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به شکسته شدن درختان در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز شاهد شکستگی درخت‌ها در پی بارش برف بودیم که در همین زمینه خلأ همکاری بین شهروندان، شهرداری و دولت وجود داشت که باید این موضوع آسیب‌شناسی و برطرف شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین