پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:30 - 1396/11/11

۸ محور تحقیق و تفحص از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

آموزش مهارتی موتور پیکان پس از ۴۰ سال

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از اینکه موتورهای پیکان و خودروهای قدیمی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شوند، گفت: تحقیق و تفحص از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ۸ محور از جمله لزوم ارتقاء تجهیزات مطرح شده است.

به گزارش کارگرآنلاین، محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که در کمیسیون متبوعش در حال بررسی است، اظهارداشت: هفته گذشته آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه رؤسای فعلی و وقت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به کمیسیون آموزش آمدند و آقای مقصودی نیز از طرف اعضای درخواست کننده تحقیق و تفحص به سخنرانی پرداخت.

وی افزود: در این بررسی‌ها یک ماه به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اعضای درخواست کننده تحقیق و تفحص مهلت داده شد تا با نشست‌هایی دلایل لازم برای قانع کردن نمایندگان را فراهم کنند.

زاهدی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از سازمان فنی و حرفه‌ای در ۸ محور پیگیری می‌شود به برخی از این موارد اشاره کرد و گفت: فرسوده و قدیمی بودن تجهیزات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یکی از موضوعات مطرح در کمیسیون بود که باید ببینیم کوتاهی از سوی مسئولان بوده و یا بودجه کافی برای این امر وجود نداشته است؟

وی افزود: موضوع حقوق و استخدام مربیان و کارکنان مطرح شد و لازم است در این‌باره میان اعضاء و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تفاهم صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجهیزات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های مهارتی مربوط به سال ۱۳۵۰ و ۵۱ است گفت: هنوز در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای موتور و گیربکس‌های پیکان آموزش داده می‌شود در حالیکه تغییرات و تکنولوژی‌ها به‌روز است.

وی افزود: در سال‌های گذشته نسبت به بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور کم لطفی شده است و به همین دلیل تجهیزات به‌روز نشده‌اند.

زاهدی درباره تفاهم‌نامه‌هایی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با برخی شرکت‌ها و دستگاه‌ها برای تجهیز کارگاه‌ها امضاء کرده‌اند، گفت: به نظر نمی‌رسد شرکت‌ها حاضر شوند تا در مراکز استان‌ها تجهیزات لازم را برای آموزش‌های مهارتی ارسال کنند و همینجا از ایران خودرو و سایپا می‌خواهم که برای ارتقاء سطح آموزش‌ها آخرین مدل‌ موتورها و گیربکس‌های خود را در اختیار فنی و حرفه‌ای قرار دهند و از رسانه‌ها می‌خواهیم که درباره این موضوع تبلیغ کنند.

 سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال‌های گذشته تفاهم‌نامه‌هایی را برای تجهیز کارگاه‌های خود و ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه خودرو به امضاء رساند که این موضوع لزوم افزایش بودجه این سازمان را غیر ضروری می‌کند اما اگر قرار است بودجه اضافه شده صرف معیشت مربیان حق‌التدریس و تبدیل وضعیت آنان انجام شود قطعاً امری ضروری و لازم به نظر می‌رسد چرا که وضعیت معیشتی کارکنان سازمان در سال‌های گذشته به شدت روند نزولی داشته است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین