پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:03 - 1396/11/15

برگزاری نخستین نشست شورای عالی کار برای دستمزد سال ۹۷ کارگران در هفته آینده

نخستین نشست شورای عالی کار در سال ۹۶ برای تعیین تکلیف دستمزد بیش از ۱۳ میلیون کارگر ایرانی در سال ۹۷ هفته آینده با حضور نمایندگانی از دولت، کارفرمایان و کارگران در وزارت کار برگزار می‌شود.

به گزارش کارگرآنلاین، نشست‌های تعیین دستمزد کارگروه مزدی وزارت کار برای تعیین تکلیف هزینه‌های سبد معیشت و اعمال آن در مزد کارگری، به مراحل پایانی خود نزدیک میشود و باید پیشنهادات مزدی از سوی این کمیته به شورای عالی کار برود.

براساس این گزارش، دولت و کارفرمایان سال گذشته بر سر اعمال هزینه های سبد معیشت و مزد کارگران به اجماع رسیدند، اما این اجماع به نتیجه نرسید و تعیین دستمزد براساس شیوه سنتی چانه‌زنی دنبال شد.

اگر پیشنهادات کمیته روابط کار درباره میزان تأثیر هزینه‌های سبد معیشت بر دستمزد سال جاری کارگران ارائه شود، شورای عالی کار تشکیل جلسه خواهد داد.

طبق آخرین بررسی‌های صورت پذیرفته، شورای عالی کار به عنوان مرجع اصلی، تعیین دستمزد بیش از ۱۳ میلیون کارگر ایرانی به زودی تشکیل جلسه خواهد داد و این نشست در واقع نخستین نشست بررسی دستمزد سال ۹۷ کارگران در سال جاری خواهد بود.

به گزارش فارس، در این نشست، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان استاندارد از طرف دولت و نمایندگان کارگری و کارفرمایی حضور خواهند داشت.

براساس این گزارش، پیش از این مشیریان معاون روابط کار وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی پیشنهاد اعمال مزد منطقه‌ای براساس شهر و شهرستان را ارائه کرده بود تا دستمزد کارگران براساس موقعیت جغرافیایی تعیین و میزان افزایش آن متفاوت باشد.

از طرفی برخی گروه‌ها نیز بر لزوم افزایش درصدی علاوه بر میزان افزایش دستمزد براساس تورم، به عنوان جبران کاهش شدید قدرت خرید کارگران در سال‌های گذشته تأکید دارند و باید دید مزد مبنا و سایر مزایای مزدی بر چه اساسی در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد؟

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین