پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:29 - 1396/11/17

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار:

بخشنامه وزیر کار صرفا روی کاغذ نباشد

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار معتقد است تبعیض‌ها و نابرابری‌های رایج در سیستم اداری موجب نارضایتی و نگرانی در مردم شده و بخشنامه اخیر وزیر کار آغاز خوبی است که روزنه امید را در میان مردم به وجود می‌آورد تا احساس کنند مبارزه با فساد به صورت جدی است.

به گزارش کارگرآنلاین، اولیا علی بیگی درباره بخشنامه اخیر وزیر کار در ممنوعیت به کارگیری منسوبین به افراد سیاسی در سطوح مدیریتی شرکتهای تابعه این وزارتخانه اظهار کرد: وزارت کار یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های اجتماعی در سطح کشور است و مجموعه‌های متعددی تحت پوشش این وزارتخانه هستند لذا این بخشنامه آغاز خوبی است که روزنه امید را در میان مردم به وجود می‌آورد تا احساس کنند مبارزه با فساد به صورت جدی است.

وی ابراز امیدواری کرد: این بخشنامه صرفا روی کاغذ نباشد و مردم حقیقتا احساس کنند اگر جایی تبعیض و بی‌عدالتی و سوء استفاده از موقعیتها اتفاق می‌افتد با آن اتفاق و فرد مرتکب شده برخورد می‌شود.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار ادامه داد: شخصا معتقدم آن چیزی که امروز باعث شده نگرانی و نارضایتی در بین مردم ایجاد شود، تبعیض‌ها و نابرابری‌هایی است که در سیستم اداری رایج شده است. با وجود آنکه هدف پیروزی انقلابی اسلامی اجرای عدالت و برقراری عدالت اجتماعی بود ولی متاسفانه امروز مردم نابرابری‌هایی را مشاهده و ابراز نارضایتی می‌کنند و این امر می‌طلبد که مسئولان به ۳۹ سال قبل و زمان انقلاب برگردند تا روزنه امیدی در مردم به وجود آید که قرار است انصاف و عدالت اجتماعی حاکم شود.

وی گفت: امروز در شرایطی هستیم که مسئولان باید به ۳۹ سال گذشته برگردند و روحیه انقلابی خود را بازیابند. در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس مردم با نظام همراهی کردند چون فاصله‌ای بین مردم و مسئولان نبود و همه سر یک سفره بودند؛ لذا اگر امروز گرانی و تنگناهای معیشتی و اقتصادی هست، همه مردم و مسئولان در آن قرار دارند و اگر غیر از این باشد و فاصله طبقاتی افزایش یابد مردم نارضایتی خود را اعلام می‌کنند.

علی بیگی در پایان تصریح کرد: صدور این بخشنامه حرکتی قابل تحسین است ولی تنها روی کاغذ نباشد و همه مکلف به اجرای آن و برخورد قاطع باشیم.

به گزارش ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا طی بخشنامه‌ای به سازمان‌ها و نهادهای تابعه این وزارتخانه خواستار ممنوعیت بکارگیری منسوبین به افراد سیاسی در سطوح مدیریتی شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه به آنها شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین