پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:17 - 1396/12/10

پدیده عجیب دربی 86

با وجود آنکه سال ها است سعی براین است که این فلسفه در فوتبال باشگاهی و حرفه ای ایران حاکم شود که دربی هم فقط یک مسابقه از رقابت های لیگ برتر است؛ اما همیشه برخوردی که مسئولان با این مسابقه داشته و دارند فراتر از یک مسابقه باشگاهی در سطح حرفه ای است.

به گزارش کارگرآنلاین، با وجود هشتاد و پنج مسابقه ای که دو تیم برگزار کرده اند؛ اما هنوز این بازی برای مسئولان برگزار کننده نیز مانند هواداران دوتیم عادی نشده است. برخلاف آنچه همیشه گفته می شد که رسانه ها این بازی را بیش از حد حساس و بزرگ می کنند گویا ماجرا برعکس است و این حساسیت بیشتر در مسئولان فوتبال وجود دارد. یکی از این مسایلی که نشان از نگاه متفاوت مسئولان دارد حضور ناظر ویژه داوری! در این مسابقه است.

در این مسابقه علیرضا فغانی با کمک  رضا سخندان،  محمدرضا منصوری و موعود بنیادی فر بازی را قضاوت خواهند کرد و ناظر داوری محمدرضا فلاح است. نکته جالب اینجا است که در این بازی فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران، به عنوان ناظر ویژه داوری حضور خواهد داشت. سوال مهم این است که چرا در این بازی با وجود حضور ناظر داوری یک ناظر ویژه داوری حضور داشته باشد، آن هم در حالی که خود ناظر داوری، کاری جز تماشای قضاوت و یادداشت برداشتن از نحوه قضاوت او کار دیگری در طول نود دقیقه انجام نمی دهد. خب در این مسابقه هم اگر واقعا میزان حساسیت برای برگزار کننده ها اینقدر بالا است و فریدون اصفهانیان نیز قصد داشت نقشی در نظارت آن داشته باشد، می شد او به عنوان ناظر داوری فعالیت کند، چرا که حضور دو ناظر، یکی به عنوان ناظر داوری و دیگری ناظر ویژه کاری عجیب به نظر می رسد.

همانطور که گفته شد ناظر داوری در طول مسابقه کاری جز تماشای قضاوت داور ندارد و در نهایت به داوری مسابقه نمره می دهد؛ اما اینکه ناظر ویژه داوری قرار است چه کاری در این مسابقه انجام بدهد مشخص نیست.
منبع: ورزش سه

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین