پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:20 - 1396/12/21

ربیعی و آخوندی در منگنه‌ی نمایندگان ملت گیر کردند

دوئل نایب رئیس مجلس و یک نماینده بر سر ابقاء وزیر راه!

در روزهای پایانی هفته جاری شاهد استیضاح سه وزیر خواهیم بود که در میان آن‌ها عباس آخوندی فاقد پشتوانه مردمی است اما به علت حمایت خواص، همچنان در قدرت باقیست.

به گزارش کارگرآنلاین، بعد از گذشت 6 ماه از آغاز عمر دولت دوازدهم، مجلس شورای اسلامی استیضاح سه وزیر کابینه‌ی روحانی را کلید زده است و بر اساس آخرین اخبار صبح سه‌شنبه ربیعی و عصر همان روز استیضاح آخوندی صورت می‌گیرد.

از آنجایی که نمایندگان ملت فرصتی برای استیضاح سه وزیر در عرض یک روز را ندارند، صبح چهارشنبه نیز استیضاح حجتی را مطرح می‌کنند.

اخبار واصله حکایت از آن دارد عباس آخوندی به علت عملکرد ضعیف و حاشیه‌های زیادی که با موضع‌گیری خود در رابطه با مسایل مختلف اتخاذ کرده است، شانس کمتری برای فرار از استیضاح دارد اما با این حال ابقاء آقایان حجتی و ربیعی در وزارت‌خانه‌ها دور از انتظار نیست.

از زمان طرح استیضاح این افراد در کمیسیون‌های مختلف مجلس، دولت‌مردان تلاش زیادی برای کاهش تعداد امضاءهای استیضاح کرده‌اند اما موفق به اقناع نمایندگان ملت نشده‌اند.

باید منتظر ماند و دید آیا عباس آخوندی این‌بار نیز می‌تواند از دست مجلس شورای اسلامی همچون حادثه قطار تبریز-مشهد قسر در برود یا آنکه این‌بار سقوط هواپیمای تهران-یاسوج و ضعف او در مدیریت بحران گریبانش را خواهد گرفت.

گفتنی است؛ استیضاح وزیر راه و شهرسازی برای مردم آذربایجان‌شرقی اهمیت زیادی دارد چراکه مردم هنوز حادثه تلخ قطار تبریز-مشهد را از یاد نبرده‌اند و از سویی دیگر احمدعلیرضا بیگی جزو مخالفان سرسخت آخوندی است که خواهان کناره‌گیری‌اش از قدرت می‌باشد و در مقابل مسعود پزشکیان از وزیر راه حمایت و استیضاح وی را اشتباه می‌داند.

منبع: اناج
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین