پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:20 - 1396/12/22

نماینده کارگری در شورایعالی کار:

کارگران و کارفرمایان درباره هزینه سبد معیشت به توافق نرسیدند

نماینده کارگران در شورایعالی کار با اعلام این خبر که پیشنهاد هزینه سبد معیشت از سوی کارفرمایان با مخالفت کارگران مواجه شد، گفت: هنوز درباره هزینه سبد معیشت هیچ توافقی صورت نپذیرفته است.

به گزارش کارگرآنلاین، شب گذشته برخی رسانه‌ها عددی برای سبد معیشتی کارگری تیتر کردند که مورد موافقت دیگر اعضای کارگری واقع نشده بود.

در نشست عصر گذشته، سبد معیشت کارگری مورد بررسی و تبادل نظر کارگران، کارفرمایان و دولت قرار گرفت اما در نهایت پیشنهاد 2 میلیون و 650 هزار تومانی که از سوی کارفرمایان پیشنهاد شده‌بود، رد شد.

در این باره، علی خدایی، عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار کشور در‌ گفت‌وگو با فارس، با  اشاره به اینکه ظاهرا برخی منابع خبری اقدام به درج رقم هزینه معیشت خانوار به نقل از یکی از همکاران کرده‌است، گفت: این همکار «علی فتحی، عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران» اعلام رقم را تکذیب کرد.

وی افزود: اما جهت اطلاع به عرض می‌رسانم این عدد آخرین عدد طرح شده در جلسه دیشب کارگروه مزد بود که باتوجه به عدم پذیرش از سوی نمایندگان کارگران تایید نشد و مقرر شد در نشست ساعت ۱۶ امروز یعنی یکساعت پیش از آغاز شورای‌عالی کار مجددا تشکیل جلسه دهند و عدد نهایی را اعلام کنند.

خدایی گفت:  قبل از این خبر نماینده کارفرمایان در اقدامی پیش دستانه در مصاحبه با خبرگزاری دیگری این عدد را به عنوان توافق نهایی اعلام کرده بود؛ اهمیت این عدد برای ورود به مباحث مزد است و اعلام غیر موثق و ناصحیح این عدد ازسوی این رسانه‌ها صحیح نیست.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین