پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:22 - 1397/02/31

حقوق کارگران دوباره افزایش می‌یابد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارائه لایحه دوفوریتی برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان از محل افزایش درآمد فروش نفت و رشد نرخ دلار تأکید کرد.
به گزارش کارگرانلاین، نادر قاضی‌پور با بیان اینکه باید بودجه سال 97 اصلاح شود، گفت: در بودجه سال 97 قیمت هر بشکه نفت 55 دلار تعیین شده این در حالی است که قیمت نفت در روزهای اخیر افزایش یافته است.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر افزایش قیمت قابل توجه نفت در مدت اخیر، قیمت هر دلار نیز با تغییراتی روبه‌رو بوده است که این موضوعات باید بررسی شود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خانه ملت تصریح کرد: تجربه بیانگر این است در زمان کسری بودجه دولت لایحه ارائه می‌کند بنابراین با توجه به افزایش قیمت نفت و دلار در مدت اخیر، پیش‌بینی می‌شود دولت با مازاد درآمد روبه‌رو شود بنابراین باید به این موضوع نیز توجه شود.
 
 
قاضی‌پور با تأکید بر ضرورت توجه به حفظ ارزش پول ملی گفت: براساس محاسبات قیمت هر دلار آمریکا در بودجه 3500 تومان تعیین شده این در حالی است دولت نرخ هر دلار را 4200 تومان اعلام کرده که به‌طور طبیعی باید به مابه‌التفاوت بین دو نرخ توجه شود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هر صورت باید دولت لایحه دوفوریتی برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان از محل افزایش درآمد ناشی از رشد قیمت نفت و درآمد حاصل از افزایش قیمت ارز به مجلس ارائه کند.
منبع: مشرق 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین