پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:52 - 1397/03/01

شاهزاده سعودی: عموهایم برای سرنگونی سلمان متحد شوند

شاهزاده خالد بن فرحان که در خارج از عربستان به سر می‌برد، خواستار تلاش شاهزادگان سعودی برای سرنگونی ملک سلمان و پسرش شد.
به گزارش کارگرآنلاین، شاهزاده «خالد بن فرحان» در گفت‌وگو با یک رسانه انگلیسی از عموهای خود خواسته است ملک سلمان را سرنگون کرده و خود زمام  امور عربستان را به دست گیرند.
 
خالد بن فرحان خطاب به احمد بن عبدالعزیز و مقرن بن عبدالعزیز عموهای خود و برادران ملک سلمان گفته است ضرر و زیانی که در نتیجه حکومت سلمان به خاندان حاکم بر عربستان و کشور وارد می‌شود، از حد و مرز خود خارج شده است.
 
وی که سال 2013 به آلمان پناهنده شده است، سلمان را فردی احمق و کودن و دمدمی مزاج توصیف کرده است.
 
شاهزاده خالد بن فرحان در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی میدل ایست آی گفته است : اگر احمد و مقرن به تنهایی متحد شوند،‌99 درصد اعضای خاندان سلطنتی حاکم و دستگاه‌های امنیتی و ارتش همگی در کنار آنها قرار خواهند گرفت.
 
وی افزود اظهارات اخیر ممدوح بن عبدالعزیز یکی از بزرگترین برادران ملک سلمان که همچنان در قید حیات است، می‌توان از آن وجود حالتی از نارضایتی گسترده در داخل تمام خاندان سلطنتی را فهمید.
 
شاهزاده خالد گفت :« حالت خشم شدید در داخل خاندان حاکم وجود دارد و بر اساس این اطلاعات، من از عموهایم احمد و مقرن  که فرزندان عبدالعزیز و در سطح بالایی از فرهنگ و آموزش هستند و تجارب و قدرت تغییر امور به بهترین شکل را دارند، درخواست می‌کنم و می‌توانم به آنها بگویم که همه ما در پشت سر شما هستیم و از شما حمایت می‌کنیم.
 
به گفته وی،  احمد بن عبدالعزیز که پیشتر معاون وزیر کشور و وزیر کشور سعودی بوده، همچنان از حمایت بخش‌های مهمی از نیروهای امنیتی و قبایل عربستان برخوردار است و مقرن بن عبدالعزیز در ابتدا از سوی سلمان به عنوان ولیعهد منصوب شد بود که طولی نکشید در آوریل 2015 جایش را به محمد بن نایف داد که در ژوئن 2017 محمد بن سلمان به جای وی ولیعهد شد.
 
شاهزاده خالد گفت ایمیل‌های زیادی از مردمی که در پلیس و ارتش خدمت می‌کنند، دریافت کرده و آنها حمایت خود را از این تحرکات اعلام کرده‌اند، من اینگونه احساس کردم که آنها از شاهزاده احمد بن عبدالعزیز می‌خواهند که گامی در راستای تغییر وضعیت موجود بردارد.
منبع: تسنیم 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین