پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:54 - 1397/03/04

خبرهای خوش شوکت برای کارگران ساختمانی

خبر خوش برای کارگران ساختمانی

رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی کشور، با اشاره به 2 خبر خوب در این حوزه، از بیمه تمام کارگران ساختمانی تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش کارگرآنلاین،  صبح امروز انتخابات بازرسان انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه با حضور پرشور زحمت کشان این صنف، رئیس این انجمن در کشور و شیراز و... جهت انتخاب 2 عضو اصلی و یک عضو علی‌البدل در محل انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهید برونسی شیراز برگزار شد.
 
در این آئین و پیش از رأی‌گیری، اکبر شوکت رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی کشور در سخنانی اظهار داشت: امروز انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی تکیه‌گاهی محکم برای این قشر زحمت‌کش به حساب می‌آید که توانسته با یاری پروردگار چندین قانون حمایتی از کارگران را در مجلس شورای اسلامی تصویب کند.
 
وی با بیان اینکه انجمن صنفی تابه‌حال 3 قانون مهم در حمایت از کارگران را به تصویب مجلس رسانده است، افزود: امروز کارگران ساختمانی با 400 انجمن در سراسر کشور، بزرگ‌ترین سندیکای کارگری را تشکیل داده‌اند که این سندیکا حامی و حافظ حقوق این قشر زحمت‌کش است، کسانی که با عرق جبین و تلاش بسیار، نانی حلال را بر سر سفره خانواده خود می‌برند.
 
شوکت ادامه داد: در سال 85 تنها 10 درصد کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بودند اما امروز یک‌میلیون کارگر با کمک انجمن صنفی و قوانینی که در مجلس به‌سختی تصویب شد، بیمه هستند و جالب اینجاست که خیلی‌ها موافق این امر نبوده و بارها به این قانون حمله کردند تا تصویب نشود اما به یاری پروردگار خواسته آنان محقق نشد.
 
*بیمه کارگران ساختمانی تا پایان امسال
 
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان 2 خبر خوب به کارگران نیز گفت: نخستین خبر این است که تمام کارگران ساختمانی که در سامانه پالایش تأمین اجتماعی ثبت‌نام کردند تا ابتدای سال 98 بیمه خواهند شد و خبر خوب دیگر در مورد امنیت شغلی کارگران و اتباع بیگانه است.
 
وی در تشریح اقدام این انجمن در بحث امنیت شغلی کارگران خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ای که دنبال خواهیم کرد ازاین‌پس هر کارفرمایی که نیاز به کارگر و استادکار ساختمانی داشته باشد، باید در سامانه انجمن ثبت‌نام کرده و درخواست نیرو کند و در غیر این صورت، پایان کار به آنان داده نخواهد شد.
 
شوکت افزود: اقدامی که در این سامانه انجام دادیم این است که نام اتباع بیگانه و کارگران خارجی در آن ثبت نخواهد شد، بنابراین کارها نیز به کارگر و استادکار ایرانی سپرده خواهد شد.
 
این مقام مسؤول همچنین گفت: مزیت دیگر این سامانه که در جهت رفاه حال کارگران و استادکاران ساختمانی تهیه‌شده این است که تا کارفرما با کارگر و استادکار تسویه‌حساب نکند، پایان کار به کارفرما داده نمی‌شود چراکه گاهی مشاهده شده مزد کارگران تا ماه‌ها پس از پایان کار پرداخت نشده است که باوجوداین سامانه، این مشکل نیز حل می‌شود.
 
شوکت در بخش دیگری از سخنان خود، انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز را انجمنی پیشرو و موفق در کشور دانست و گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که انجمن صنفی شیراز با توجه به شرایطی که فراهم کرده در ایران اسلامی پایلوت است و حق بزرگی بر گردن کارگران ساختمانی کشور دارد.
 
وی در پایان نیز تصریح کرد: انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز، از نخستین انجمن‌های تشکیل‌شده در سطح کشور است که با رعایت ضوابط قانونی به دفاع از حقوق کارگران پرداخته و در این مسیر بسیار موفق بوده است، چراکه به دقت تخصص کارگران با معیارهای دقیق در تمام رشته ها را رصد می کند.
 
*برگزاری انتخابات هیات بازرسی انجمن صنفی شیراز
در حاشیه این انتخابات، سید محمد فرشیدیان رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: انتخابات امروز جهت برگزیدن 3 عضو اصلی و علی‌البدل از میان کارگران و استادکاران برای هیات بازرسی انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه است که نتایج آن پس از شمارش آرا اعلام خواهد شد.
 
وی افزود: امروز انتخابات مجمع بازرسان، در محیطی آرام و با نظم و ترتیب خاصی با حضور تمامی کارگران و استادکاران ساختمانی عضو انجمن برگزار شد که در نوع خود بی‌نظیر بود.
 
فرشیدیان تصریح کرد: امیدواریم که با احترام به حقوق کارگران و دیدن نقش آنان در ساختن جامعه و حمایت مسؤولان تصمیم گیر و تصمیم‌ساز کشور، بیش‌ازپیش شاهد توجه به این قشر زحمت‌کش باشیم که برگزاری چنین انتخاباتی خود احترام به نظر این عزیزان است.
 
رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه در مورد اعضای هیات بازرسی نیز گفت: این اعضا به مدت یک سال در این سمت قرار خواهند گرفت و بر هیات مدیره و عملکرد مالی آن نظارت خواهند داشت.
 
یادآور می‌شود انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه (شهید برونسی) از سال 1385 در شیراز گشایش یافته است.
منبع: فارس
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
من حدود ۶ساله کارت مهارت گرفتم ولی نتونستم خودم را بیمه کنم کار من خرده کاری هردو سه روز یه جام جطوری بازرس بیاد منا حاضر غایب کنه خواهشن به کار ماها رسیدگی کنید
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین