پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:18 - 1397/03/06

کارنامه دولت جزء عملکرد اصلاحات

روحانی فکر می‌کند که ایران ژاپن است و وزرا خودشان استعفا می‌دهند

یدالله طاهرنژاد گفت: روحانی علی‌رغم آنکه می‌داند برخی وزرا انگیزه ندارند، اما همچنان آنان را بنابر ملاحظاتی که فکر می‌کند از منفعت کشور بالاتر است، حفظ کرده و بنده اصلا این استراتژی وی را درک نمی‌کنم.
به گزارش کارگرآنلاین،  یدالله طاهرنژاد عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به این مسئله که حامیان دولت اصلاح‌طلبان هستند و عملکرد دولت دوازدهم جزء کارنامه اصلاح‌طلبان نیز منظور می‌شود، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان چه بخواهند و چه نخواهند کارنامه آقای روحانی و دولت وی جزء کارنامه جریان اصلاحات خواهد بود و اکنون زمانی نیست که اصلاح‌طلبان بخواهند خط خود را از رئیس جمهور جدا کنند.
 
وی افزود: اصلاح‌طلبان باید رقابت را بپذیرند و نتیجه انتخاب خود را نظاره‌کنند و البته اگر اشکالی در عملکرد دولت وجود دارد، باید با حمایت آن را برطرف کنند.
 
اگر اصلاح طلبان از زیر بار مسئولیتی که پذیرفته اند شانه خالی کنند جامعه دیگر به آنها اعتماد نخواهد کرد
 
طاهرنژاد تصریح کرد: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند از زیر بارانتخابشان شانه خالی کنند، قطعا افکار عمومی پذیرای این امر نخواهد بود و جامعه دیگر به اصلاح‌طلبان اعتماد نخواهد کرد، به همین دلیل تصور می‌کنم که اصلاح‌طلبان آنقدر عاقل هستند که نتیجه کار خود را بپذیرند.
 
دولت دوم روحانی نتوانسته در حد انتظار ظاهر شود/ طرفداران دولت دچار سردرگمی شده اند
عضو حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: جریان اصلاحات وظیفه دارد تا نقدهای مشفقانه خود را از دولت دریغ نکند، چرا که دولت دوم روحانی نتوانسته در حد انتظار ظاهر شود.
 
وی ادامه داد: روحانی راهبرد خود را در دولت دوازدهم شفاف بیان نکرده که آیا می‌خواهد به صورت کامل از بدنه اجتماعی حامی خود برای پیشبرد امور دولت استفاده کند و یا خواهان ایجاد ترکیبی از حامیان و رقیبان است؟ از همین رو طرفداران خود را دچار سردرگمی کرده است.
 
انگیزه حمایت از دولت با کمرنگ شدن نقش جهانگیری کاهش یافته است/روحانی دچار تردید جدی شده
طاهرنژاد گفت: یکی از انتقاداتی که به دولت روحانی وارد است، این است که برخی عناصر تأثیرگذار در پیروزی وی مانند اسحاق جهانگیری در دولت دوم روحانی نقش‌شان پررنگ نشده و کاملا مشخص است که این امر انگیزه اصلاح‌طلبان را در ارائه طریق به دولت کاهش داده است.
 
عضو حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: آقای روحانی اخیرا برخی وزرای خود را ناامید و برخی دیگر را امیدوار خوانده‌اند، اما ما نمی‌توانیم این گفته وی را بپذیریم و به نظر می‌رسد که او دچار تردیدی جدی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: رئیس دولت دوازدهم باید تصمیم بگیرد که عناصر خود را یکدست و از میان افراد با انگیزه، امیدوار، فداکار و سخت‌کوش انتخاب کند تا بتواند از آنها انتظار بیشتری در جهت پیشبرد امور داشته باشد، اما به نظر می‌رسد که رئیس جمهور نتوانسته به جمع‌بندی برسد.
 
روحانی فکر می‌کند که ایران ژاپن است و وزرا خودشان استعفا می‌دهند
طاهرنژاد با اشاره به انتقادات اخیر روحانی و اسحاق جهانگیری از ناکارآمدی برخی وزرا و کابینه دولت، تصریح کرد: آقای روحانی تصور می‌کند که ایران مانند ژاپن است، نباید انتظار داشته باشد که وقتی می‌گوید وزرای ناکارآمد کنار بروند، آنها فردا صبح استعفا بدهند، چرا که هیچ‌کس خود را ناکارآمد نمی‌داند و اگر با هرکدام از اعضای ناکارآمد کابینه دولت سخن بگوییم، خود را بسیار موثر و کاردان دانسته و عدم توفیق خود را به بی‌قانونی و محدودیت فضای عمومی نسبت می‌دهند.
 
روحانی برخی ملاحظات را به منافع کشور ترجیح می دهد/رئیس جمهور دچار تشویش ذهنی شده است
عضو حزب کارگزاران سازندگی افزود: گزارش‌های دستگاه‌های نظارتی که ارزیابی مستمری از عملکرد وزرا دارند باید مبنای تصمیم‌گیری رئیس جمهور باشد، اما به نظر می‌رسد که روحانی دچار تشویش ذهنی شده و علی‌رغم آنکه می‌داند عده‌ای از اعضای کابینه‌اش انگیزه‌ای ندارند، اما همچنان آنان را بنابر ملاحظاتی که فکر می‌کند از منفعت کشور بالاتر است، حفظ کرده و بنده اصلا این استراتژی وی را درک نمی‌کنم.
 
طاهرنژاد درباره این امر که چه کسی مسئول تغییر وزرای ناکارآمد است، اظهار کرد: شخص رئیس جمهور به موجب قانون اساسی اختیار تغییر در کابینه را دارد، اما دلیل اینکه چرا اقدام موثری در جهت تغییر افراد بی‌انگیزه انجام نمی‌دهد و تنها به صحبت‌های کلامی بسنده کرده را حقیقتا من نیز نمی‌دانم و حرفی برای گفتن ندارم.
 
تیم اقتصادی دولت نیازمند تغییرات اساسی است
عضو حزب کارگزاران سازندگی با بیان این امر که دولت در برخی از بخش‌ها نیاز به تقویت مضاعف دارد، خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی دولت نمی‌تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد و معتقدم که در این حوزه باید از سوی رئیس جمهور تحولاتی بزرگ صورت گیرد. همچنین در بخش رفاه اجتماعی نیز نیازی به تغییراتی اساسی از سوی دولت احساس می‌شود.
 
طاهرنژاد در پایان تأکید کرد: اینگونه نیست که دولت نداند در کدام بخش‌ها دچار ضعف هستیم، بلکه دقیقا می‌داند مشکل اساسی کشور کجاست، اما اینکه چرا دست به تغییر و تحول نمی‌زند و ملاحظاتی را منظور می‌کند را به هیچ وجه درک نمی‌کنم.
 
گفتنی است که اخیرا اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور سحاق جهانگیری در مراسم افتتاح اولین کارخانه تولید سلول انسانی در غرب آسیا با تاکید بر اینکه مدیران بی‌انگیزه باید کنار بروند، گفت: اگر مدیری فکر می‌کند که باید با احتساب ساعت کار کند باید بدانند که شرایطی پیش آمده که خود را بدون احتساب وقت باید وقف ملت و مردم کند.
 
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدیران در این دوره باید بی‌حالی و بی‌حوصلگی را کنار بگذارند، اظهار کرد: مدیران بی‌حوصله اگر نمی‌توانند در این شرایط کار کنند کنار بروند و ما به مدیرانی که تنها در شرایط خوب نامه‌ها را امضا می‌کنند نیاز نداریم.
 
از سوی دیگر حجت الاسلام روحانی هم دست به انتقاد از وزرای کابینه خود زده و با تاکید بر اینکه غمناک بودن نسبت به آینده هیچ سودی را عاید انسان نخواهد کرد، اظهارکرد: در ذهن من نسبت به برخی از وزرای دولت یک تقسیم بندی در خصوص آنها وجود دارد، عده ای از وزرا از اول سال نوای نا امیدی سر می دهند و صحبت های آنها نا امیدانه است. چند نفر هم داریم که امیدوارانه سخن می گویند و همواره پیشنهادات خوبی هم ارائه می دهند.
 
همچنین جهانبخش خانجانی دیگر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به اظهارات رییس جمهور و معاون اول وی مبنی بر نا امیدی برخی اعضای کاینه گفت : برخی از آقایان وزیر به جای آنکه گیوه خود را برای خدمت وربکشند برای ماندن تلاش می‌کنند و مانند آب راکدی هستند که اطراف خود را نیز به گنداب تبدیل می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ایران تحت فشار دولت‌های سلطه قرار دارد و اگر در عملکرد دولت هوشیاری وجود نداشته باشد، مردم ناامید می‌شوند، لذا روحانی باید هرچه سریعتر نسبت به حذف افراد ضعیف از کابینه دولت اقدام کند.
 
خانجانی درباره این مسئله که دولت به منظور تحرک بیشتر پس از برجام درچه قسمت‌هایی نیاز به تقویت مضاعف دارد، افزود: ما در حوزه دیپلماسی باید تلاش خود را دوچندان کرده تا بتوانیم ارتباط خود را با دنیا قوی‌تر کنیم، به عنوان مثال رفتار دیپلماتیک ایران می‌تواند آمریکا را در آوردگاهی که برای ایران پدید آورده شکست دهد.
 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: ما باید با تلاش و کوشش چرخ تولید را به حرکت درآوریم و متأسفانه از سال 84 بخش‌های کثیری از بخش تولید یا متوقف شده‌اند یا از تمام ظرفیت و توان خود بهره‌ نمی‌گیرند.
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین