پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:21 - 1397/03/27

پرداخت سود سهام عدالت از ۱۶ تیر

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: صاحبان سهام عدالتی که در ۱۰ سال گذشته فوت شده‌اند؛ وراثشان از روز ۱۶ تیر ۹۷ با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، امکان دریافت سود و اصل سهام این افراد را دارند.

به گزارش کارگرانلاین، علی اشرف پوری حسینی افزود: با توجه به اینکه سازمان خصوصی‌سازی هیچ گونه سازوکاری برای شناسایی وراث صاحبان سهام عدالت فوت‌شده در اختیار ندارد رایزنی‌هایی با دفاتر پیشخوان دولت انجام شده که این دفاتر با دریافت مدارک حصر وراثت از وارثین افراد فوت‌شده سهام عدالت این افراد را بین وراث تقسیم کند.

وی گفت: تنها دفاتر منتخب پیشخوان دولت امکان انجام مراحل واگذاری سهام عدالت را به وراث دارد که از روز 16 تیر که همان روز آغاز اجرای این طرح است این دفاتر هم از طریق دفتر مرکزی پیشخوان دولت و هم از طریق سایت سازمان خصوصی‌سازی معرفی می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ضمن تأکید بر حضور تمامی وراث یا وکلای آنها در دفاتر پیشخوان دولت افزود: مدارک لازم برای دریافت سهام عدالت افراد فوت‌شده گواهی حصر وراثت و مدارک شناسایی تمامی وراث یا وکلای آنها با وکالت‌نامه محضری می‌باشد.

پوری حسینی گفت: بعد از ارائه مدارک به دفاتر پیشخوان دولت، وراث می‌توانند با کد شبای قبلی خود حق السهم خود از سهام عدالت فرد فوت‌شده را بدون هیچ مشکلی دریافت کنند ضمناً در صورت تمایل در همان دفاتر پیشخوان و هنگام ارائه مدارک وراثت، وراث می‌توانند سهم خود را به یک یا چند نفر بخشیده و یا از دریافت آن خودداری کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه در حال حاضر باید سود سال 96 را تقسیم کنیم اما هنوز به‌دلیل عدم ارائه شماره شبا ازجانب بعضی از صاحبان سهام عدالت بستن پرونده سال 95 برای سازمان خصوصی‌سازی ممکن نیست.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: به همین دلیل کسانی که تا به امروز کد شبای خود را به سامانه سازمان خصوصی‌سازی معرفی نکرده‌اند تنها تا آخر تیرماه فرصت دارند تا شماره شبای خود را اعلام کنند چرا که از ابتدای تیرماه سایت سازمان خصوصی‌سازی به‌مدت حداقل دو هفته امکان دریافت کد شبای صاحبان سهام عدالت را نداشته و باز شدن دوباره سایت ممکن است حتی بعد از دو هفته هم اتفاق نیفتد به همین دلیل از هموطنانی که هنوز کد شبای خود را در سامانه وارد نکرده‌اند تقاضا داریم هرچه زودتر برای ورود به ثبت کد شبای خود اقدام کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین