پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:06 - 1397/03/27

مسافرت های طولانی و تابلوهای ناخوانا مشکل بزرگ جام جهانی!

روس‌ها میزبانان مهربان برای ایرانی ها!

میزبان مسابقات جام جهانی میزبانی ویژه و مهربان برای تیم ملی و مردم ایران است.

به گزارش کارگرانلاین،رقابت های جام جهانی 2018 از پنجشنبه گذشته با دیدار عربستان و روسیه آغاز شد اما خبرنگاران اعزامی ایران شانس دیدن این رقابت را نداشتند زیرا در زمان برگزاری مراسم افتتاحیه درگیر نشست خبری کی روش و سرمربی مراکش بودند  همه  خبرنگاران و عکاسان ایرانی از بخت بدشان گلایه مند! هرچند رفتار مهربانانه مردم روسیه و کارمندان فیفا با مسافران جام جهانی به ویژه مردم ایران تحمل سختی ها را آسانتر کرده است.

روسیه کشوری تاریخی و زیباست، شهرهای مسکو و سن پترزبورگ دیدنی ترین شهرهای جهان هستند. توریست ها و تماشاگران کشورهای مختلف حضوری پر رنگ در موزه های مسکو از موزه هوا و فضای روسیه در مسکو گرفته تا موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ دارند. شاید برخی از فوتبالدوستان که هیچ وقت در کشور خودشان پایشان را در موزه نگذاشته اند در روسیه حداقل یکی دو موزه را دیده اند.

مردمان روسیه مهربان و خنده رو  هستند و مسلمانان نیز حضوری پر رنگ در روسیه دارند و همگی هم از شرایط این کشور ابراز رضایت می کنند با این حال تقریبا تمامی توریست ها از تابلوهای روسی در بزرگراه ها و خیابان ها و حتی متروهای این کشور گلایه مند هستند. حیرت انگیز است که میزبان جام جهانی حتی حاضر نشده در ایام مسابقات 2018 هم از نوشتار انگلیسی بر روی تابلوهای مترو و خیابان هایش استفاده کند! تعصب آنها به زبان روسی واقعا مثال زدنی است! بسیاری از مردم این کشور آشنایی کمی با زبان انگلیسی دارند اما اگر از آنها راهنمایی بخواهید با هر زبانی و هر شیوه ای تلاش می کنند که مشکل شما را حل و کمک  کنند.

شاید این اولین جام جهانی است که میزبان اینقدر با مردم ایران مهربانانه رفتار می کنند و  همگی آنها دوست دارند تیم ملی ایران موفقیت به دست بیاورد شاید به دلیل روابط نزدیک دیپلماتیک دوکشور روسیه و ایران است که ایرانی ها در روسیه احساس راحتی و صمیمی با مردم روسیه دارند اما جالب است بدانیدکه روس ها نیز از پلیس تا مردم عادی همگی ایرانی ها را به صورت ویژه تحویل می گیرند! اینجا وقتی می شنوند شما ایرانی هستید همگی لبخند می زنند و می گویند ایران کشور بسیار خوبی است و امیدواریم در روسیه به شما خوش  بگذرد.

شرایط امنیتی خاص هم در  شهرهایی که میزبان مسابقات است حاکم شده هرچند حمله یک تاکسی به عابران پیاده باعث تعجب مردم حاضر در جام جهانی شده اما روسها تلاش زیادی برای برقراری امنیت کرده اند و حتی هر خودرویی که قصد ورود به کمپ تیم ملی دارد مورد بازرسی دقیق قرار می گیرد.

در بین کارمندان فیفا هم در شهر سن پترزبورگ یک خانم ایرانی حضور  داشت که تلاش می کرد بهترین خدمات را به خبرنگاران و عکاسان ایرانی ارایئه بدهد و از این خوش خدمتی ابراز رضایت می کرد.  در واقع می توان گفت تنها مشکلی که در روسیه خبرنگاران و هواداران ایرانی دارند مسافت زیاد بین شهرهاست.

پهناورترین کشور جهان  باعث شده که مسافران ایرانی بخصوص خبرنگاران و عکاسان که با قطار و اتوبوس راهی شهرهای میزبان مسابقات می شوند مشکلات زیادی برایشان پیش بیاید. مسافت مسکو و سن پترزبورگ اگرچه در نقشه های اینترنتی حدود 712 کیلومتر درج شده اما رانندگان اتوبوس می گویند فاصله دو مرکز شهر از هم هزار کیلومتر است! البته این مسیر با پرواز یک ساعت و 20 دقیقه است که خبرنگاران ایرانی برای صرفه جویی اقتصادی ترجیح دادند این مسافت را با قطار مجانی فیفا! و اتوبوس تور طی کنند که مشکلات زیادی برایشان به وجود آورد و این مسافت را گاهی 13 تا 15 ساعت طی کردند.

اکنون تیم ملی ایران  و خبرنگاران و هواداران خود را برای مسافرت طولانی دیگری به شهر کازان آماده می کنند! سفر به کازان و دیدار رویایی با اسپانیا قهرمان جهان! ایرانی های پرشور در روسیه مشتقانه به دنبال دیدن یک مسابقه پرهیجان مقابل اسپانیا هستند.

منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین