پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:41 - 1397/03/28

چه شده که تمسخرکنندگان کره شمالی می‌خواهند به این کشور اقتدا کنند؟

میان تهیه‌کننده نامه اصلاح‌طلبان و کاخ سفید قطعا هماهنگی وجود دارد

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: قطعاً یک هماهنگی بین آمریکا و کسانی در داخل که این نامه را نوشته‌اند وجود دارد که دستگاه اطلاعاتی باید این را مشخص کند و چنانچه کسی که در داخل از این افراد امضا گرفته شناسایی شود، بسیاری از مسائل رو خواهد شد.

به گزارش کارگرآنلاین، سیدمحمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق ارشاد در گفت‌وگویی مشروح با  فارس، در مورد نامه جمعی از فعالان اصلاح‌طلب برای مذاکره بی‌قید و شرط با آمریکا گفت: این نامه در شرایطی نوشته شده که ما شاهد خروج ترامپ از برجام و نقض تعهدات از سوی آمریکا هستیم که این بسیار عجیب است.

* ترامپ نشان داده به هیچ قراردادی پایبند نیست
حسینی ادامه داد: ترامپ نشان داده پایبند به هیچ قراردادی نیست، الان هم شرط و شروط‌هایی را برای جمهوری اسلامی مشخص کرده، وزیر خارجه آمریکا نیز 12 شرط را گذاشته است، پس آمریکا شروط خود را از قبل اعلام کرده است و  مذاکره بی‌قید و شرط با آمریکا معنایی ندارد. وقتی چنین رجزخوانی از سوی مسئولان آمریکایی می‌شود، چگونه می‌شود برویم، بنشینیم و با آنها مذاکره کنیم؟

وی افزود: نامه این 100 نفر چراغ سبزی به آمریکاست و نشان می‌دهد در داخل ایران هم افرادی با آمریکا همکاری می‌کنند و می‌توانند عامل فشار به جمهوری اسلامی و عامل جنگ روانی باشند تا ما امتیازات بیشتری را به آمریکا بدهیم! ما از امتیازاتی که در موضوع هسته‌ای تقدیم کردیم، هیچ عاید و نتیجه‌ای به دست نیاوردیم، نه تنها تحریم‌ها لغو نشد، بلکه اضافه هم شد، حال با این شرایط چنین موضوعی مصداق « آزمون را آزمودن خطاست،».

* عقل سلیم حکم می‌کند که به هیچ وجه به آمریکا اعتماد نکنیم
عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: حتی اگر توافقاتی هم انجام شود آمریکایی‌ها نشان دادند که پایبند به تعهدات خود نیستند، پس عقل سلیم حکم می‌کند که به هیچ وجه به آمریکا اعتماد نکنیم.

وی اضافه کرد: این افراد در نامه خود کره شمالی را مثال زده بودند که این هم نکته عجیبی است! همین آقایان در گذشته کره شمالی را تمسخر می‌کردند، حال چه شده که می‌خواهند به کره شمالی اقتدا کنند؟ اینها در حالی‌ است که اصلاً شرایط ما با کره شمالی فرق می‌کند، آنها آزمایشات هسته‌ای خود را انجام داده و دارای بمب هسته‌ای هستند و می‌توانند آمریکا را هدف قرار دهند. اگر کره شمالی امروز با آمریکا مذاکره می‌کند، از موضع قدرت است. از طرفی هنوز مشخص نیست چه نتیجه‌ای در آینده حاصل خواهد شد و اینکه این مذاکره چه دستاوردی دارد در پرده‌ای از ابهام است.

* خیال رفع مشکلات اقتصادی کشور با کمک آمریکا، خیال واهی است
حسینی با بیان اینکه خیال رفع مشکلات اقتصادی کشور با کمک آمریکا، خیال واهی است، تاکید کرد: در کدام کشور حضور آمریکا توانسته کمک کند؟ آیا در عراق و افغانستان چنین اتفاقی افتاده یا در مصر که سرسپرده آمریکاست این موضوع باعث رفع مشکلات اقتصادی شده؟ آمریکا هرجا منافع سرشاری داشته باشد، یک طرفه بهره‌برداری می‌کند، مانند ارتباط با عربستان.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما اگر خیال کنیم ارتباط با آمریکا می‌تواند دستاوردی برای ما داشته باشد، این یک خیال واهی است و به نظر نمی‌رسد که نویسندگان این نامه این را ندانند و مسلماً این خیانتی است که در این شرایط انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: این افراد اکنون به جای اینکه پاسخگو باشند، چنین اقداماتی را انجام می‌دهند! اغلب اینها افرادی هستند که در انتخابات ریاست جمهوری در دو دوره گذشته از آقای روحانی حمایت کردند و امروز می‌بینیم این وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است، حال به جای اینکه پاسخ دهند آدرس غلط می‌دهند و سعی دارند اذهان را متوجه جای دیگری کنند. مسلماً مردم دیگر به چنین افرادی اعتماد نخواهند کرد.

* پیوند برخی از امضاءکنندگان نامه عجیب است
حسینی گفت: نکته عجیب دیگری که وجود دارد این است که افرادی در کنار امضاکنندگان این نامه هستند که پیوند آنها بسیار عجیب است، به‌طور مثال آقایان کرباسچی و علی کشتگر. کشتگر  در گذشته عضو سازمان چریک‌های فدایی خلق بود. حال پیوند این طیف ناهمگون بسیار عجیب است. اینها با وجود اینکه اختلاف دیدگاه دارند به نظر می‌رسد برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی اسلامی نقاط مشترکی دارند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان اضافه کرد: کسانی مانند آقای کرباسچی مدعی هستند به قانون اساسی و توصیه‌های امام وفادار هستند، ولی در عمل کاملاً خلاف آن عمل می‌کنند. البته تک‌تک این افراد جای تأمل و بحث دارند، برخی از آنها از افراد فراری هستند که دشمنی آنها با نظام کاملاً مشخص است و بسیار عجیب است که این افراد می‌خواهند برای رفع مشکلات کشور نسخه بپیچند.

وی یادآور شد: این نامه در این شرایط حساس این پیام را به دشمن می‌دهد که فشار و تهدید کارساز است و دشمن می‌تواند با تحریم‌های جدید به هدف خودش دست پیدا کند.

* میان تهیه‌کننده نامه و آمریکایی‌ها هماهنگی وجود دارد
وزیر اسبق ارشاد گفت: رؤسای جمهور آمریکا بیشترین تلاش را داشته‌اند تا در صفوف یکپارچه مردم ایران خدشه وارد کنند و بگویند کسانی در ایران با ما همراه هستند و نگاه ما را دارند و به وسیله ان بر حاکمیت فشار بیاورند.

حسینی افزود: مشخص است که یک هماهنگی بین تهیه‌کنندگان این نامه و آمریکایی‌ها وجود دارد، البته ممکن است برخی اطلاع نداشته باشند، ولی قطعاً یک هماهنگی بین آمریکا و کسانی در داخل که این نامه را نوشته‌اند وجود دارد که دستگاه اطلاعاتی باید این را مشخص کند و چنانچه کسی که در داخل از این افراد امضا گرفته است شناسایی شود بسیاری از مسائل رو خواهد شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین