پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:30 - 1397/04/16

اعطای (رفاه کارت) یک میلیون تومانی

افزایش سقف وام ضروری بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش سقف وام ضروری بازنشستگان خبر داد و گفت: این وام ها از ۴ میلیون به ۵ میلیون افزایش می یابد و از شهریورماه به 400 هزار نفر بازنشسته تعلق می گیرد.

به گزارش کارگرآنلاین، جمشید تقی زاده در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه این صندوق دومین بنگاه بزرگ کشوری با حدود یک میلیون و 400 هزار بازنشسته تحت پوشش است گفت: 56 درصد بازنشستگان را فرهنگیان تشکیل می دهند.

وی افزود: صندوق در راستای بهبود وضعیت بازنشستگان خدمات مختلفی ارائه می دهد و در دوره جدید کاری برنامه های خوبی در حیطه های مختلف از وام، زیارت، رفاهیات، ورزش و... در دست انجام است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه 19 درصد به حقوق بازنشستگان در سال جاری اضافه شد گفت : کف حقوق از یک میلیون و 800 هزار تومان به 2 میلیون و 100 هزار تومان رسید.

تقی زاده خبرهای خوبی درباره وام ضروری داشت و گفت: با همکاری بانک صادرات شمار وام گیرندگان از 300 هزار به 400 هزار نفر و مبلغ آن از 4 به 5 میلیون تومان افزایش می یابد و از شهریور ماه 5 میلیون وام به 400 هزار بازنشسته تعلق می گیرد.
وی از اعطای رفاه کارت به بازنشستگان خبر داد و گفت: در این کارت یک میلیون تومان شارژ وجود دارد که از شهریورماه اجرایی خواهد شد.

تقی‌زاده از افزایش کمک هزینه سفر برای بازنشستگان خبر داد و گفت:‌این مبلغ از 660 هزار تومان به 740 هزار تومان افزایش می‌یابد و امسال سعی خواهیم کرد بسته سفرهای سیاحتی و زیارتی مناسبی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: بسته حمایت درمانی نیز برای پوشش بهتر بازنشستگان در بحث بیمه تکمیلی خواهیم داشت که یک ماه آینده بحث‌های قراردادی آن به اتمام می‌رسد چرا که به تبع قیمت‌های دارویی حتما نیازمند هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم این در حالی است که در برخی خدمات مانند بهداشت دهان و دندان تاکنون هیچ قدمتی به بازنشستگان ارائه نشده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ایجاد توریسم‌درمانی برای بازنشستگان خبر داد و گفت: 30 هزار نفر از بیماران صعب‌العلاج بازنشسته را پوشش داده‌ایم.

تقی‌زاده از ایجاد تعاونی‌های چند منظوره برای فرزندان بازنشسته خبر داد و گفت: با تسهیلات وزارت رفاه برای کارآفرینان بازنشسته و فرزندان آنها مقدماتی را فراهم کرده‌ایم تا فرزندان آنها را در تخصص‌های مختلف به کار بگیریم.

وی با اشاره به ایجاد فدراسیون ورزش‌های کارمندی و بازنشستگی کشور گفت: فراکسیون بازنشستگی کشور را در مجلس ایجاد خواهیم کرد تا نیازهای معیشتی، درمانی و شغلی آنها مدنظر قرار گیرد و طی برگزاری اولین جلسه در هفته گذشته با نمایندگان مجلس مقدمات اجرای قانون خدمات کشوری فراهم شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد گسترش برنامه‌های فرهنگی گفت: ایجاد خانه‌های امید در شهرهای بیش از 5 هزار نفر و سپردن کار به بخش غیردولتی در این برنامه‌ها لحاظ شده است.

تقی‌زاده از ایجاد بانک اطلاعاتی فرزندان بازنشسته خبر داد و گفت: حمایت از خانواده بازنشسته و دارایی آنها به عنوان حق‌الناس در صندوق رعایت می‌شود و با ایجاد یک بانک اطلاعاتی سعی می‌کنیم از فرزندان این افراد در بخش‌های مختلف به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه نگاه صندوق حزبی و سیاسی نیست، گفت:‌ساختار ضد فساد در بخش‌های اقتصادی و جلوگیری از رانت‌خواری‌ها را داشته‌ایم چرا که ما در ساختمان شیشه‌ای نشسته و باید مدیریت شیشه‌ای داشته باشیم و در بنگاه‌های اقتصادی هم این نگاه حاکم خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: 110 شرکت مدیریتی وجود دارد و در 80 شرکت سهامدار هستیم و برنامه تجلیل از افراد مقاومتی را خواهیم داشت.

تقی‌زاده بر حذف و کاهش هزینه‌ها  و سفرهای خارجی به عنوان برنامه‌های پیش روی صندوق خبر داد و گفت: از صدا و سیما می‌خواهیم همانند برنامه 90 ورزشی یک برنامه 90 اجتماعی داشته باشیم تا به موضوعات بازنشستگان پرداخته شود

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین