پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:48 - 1397/04/23

مدیر کل بازرسی کار اعلام کرد

آسیب جانی 2.78 میلیون کارگر در جهان بر اثر حوادث و بیماری‌های شغلی

مدیر کل بازرسی کار با اشاره به اینکه در سال 2017 میلادی میزان آسیب ­های جانی ناشی از حوادث و بیماری ­های شغلی در جهان را حدود 2/78 میلیون نفر در سال برآورد شده است گفت: ملل مختلف ارتقای فرهنگ ایمنی کار را به عنوان ارزش مشترک انسانی دانسته و سرمایه ­گذاری در آن را یک ضرورت می­ دانند.

به گزارش کارگرآنلاین، نخستین مرحله المپیاد سراسری ایمنی کار کشور با پیام مدیر کل بازرسی کار و دبیر شورای عالی حفاظت فنی در سراسر کشور آغاز شد.

علی مظفری در پیام خود تاکید کرد: بی­ تردید داشتن حق کار در شرایط ایمن و محیطی سالم یکی از مولفه ­های کار شایسته محسوب می­ شود و هر کارگر سزاوار آن است که در محیطی فاقد تنش از نگاه ایمنی و سلامت کار فعالیت کند.

بر این اساس اعلام شد: سازمان بین­ المللی کار (ILO) در سال 2017 میلادی میزان آسیب ­های جانی ناشی از حوادث و  بیماری ­های شغلی در جهان را حدود 2/78 میلیون نفر در سال برآورد کرده است که از این تعداد حدود  2/4 میلیون نفر به دلیل بیماری­ های شغلی و حدود  380 هزار  نفر نیز در اثر حوادث ناشی کار جان خود را از دست می­دهند.

در ادامه آمده است: در دنیای مدرن ارزش دارایی ­های ملت­ ها نه منابع و ثروت ­های خدادادی بلکه منابع انسانی کارآمد و سالمی است که موتور محرک اقتصاد ملی و زمینه­ ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی را فراهم می­ آورد. در این راستا ملل مختلف به رغم داشتن ارزش ­های فرهنگی ویژه­ خود، ارتقای فرهنگ ایمنی کار را به عنوان ارزش  مشترک انسانی دانسته و سرمایه ­گذاری در آن را یک ضرورت می­ دانند.

وی خطاب به شرکت‌کنندگان در المپیاد سراسری ایمنی کار کشور اظهار امیدواری کرد که حضور فعال و پویای آنها در این آزمون کشوری، زمینه هم افزایی و مشارکت دست اندرکاران حوزه ایمنی کار کشور را فراهم آورد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین