پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:22 - 1397/04/25

دولت دستمزد کارگران را اصلاح کند

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: ما توقع برگزاری جلسه شورای عالی کار با موضوع بررسی مجدد دستمزد را داریم و این پیشنهاد را مطرح کرده ایم و منتظر پاسخ هستیم.

به گزارش کارگرآنلاین، فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت و گو با تسنیم، با اشاره به پیشنهاد کارگران برای ترمیم دستمزد و  تأثیر تورم بر سبد معیشت کارگران گفت: ما توقع برگزاری  جلسه شورای عالی کار با موضوع بررسی مجدد دستمزد را داریم و این پیشنهاد را مطرح کرده ایم و منتظر پاسخ هستیم.

وی با بیان اینکه تغییر قیمت ها لحظه ای شده است افزود: خود تحریمی و به روایتی سوداگری سوداگران بیشتر از تحریم اذیتمان می کند. سوداگران قبل از اعمال تحریم ترامپ به دنبال سواستفاده هستند. سوداگران اجازه دهند طبقه حقوق بگیر تا حدی بتوانند خودشان را روی پا نگه دارند.

توفیقی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها تأکید بر نظارت قوه های مختلف بر شرایط اقتصادی کشور کرده اند اظهار داشت:دولت نظارتی بر متخلفین ندارد. اعلام می شود که دو نفر حدود 59 هزار سکه خریداری کردند، چرا دولت به این دونفر سکه فروخت؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود:  خرید و فروش دلار با قیمت توافقی در صرافی ها مجاز شد که این مسئله بسیار تعجب برانگیز بود. مگر می شود که دولت خودش کاسب خرید دلار و ارز شود؟ افزایش نرخ سود بانکی در دستور کار قرار گرفت این موضوع به نوعی رباخواری است. قدرت کنترل بازار از دست ما در رفته است. افزایش نرخ سود بانکی بلاهایی سر صنعت آورده است.

این فعال کارگری اظهار داشت: افزایش دستمزد نه تنها خودش را نشان نداد، بلکه افزایش تورم اثربسیار بدی روی  دستمزد گذاشت. زمانی که هزینه ایاب و ذهاب و تعمیرات، مسکن، خوراک حدود 30 درصد افزایش می یابد دستمزد کارگران کفاف زندگی را نمی دهد. دولت که تصمیم بر فروش دلار به نرخ توافقی دارد چرا فکری به حال دستمزد کارگران نمی کند که کفاف زندگی را نمی دهد. زمانی که دستمزد را در سال 96 تعیین کردیم دلار 3هزار و 600 تومان بود، اما در حال حاضر دلار این قیمت نیست. در شرایطی که دولت اعلام می کند می خواهم قیمت ارز را توافقی کنم قطعاً باید تأثیر قیمت ارز را بر دستمزد لحاظ کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین