پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:05 - 1397/04/27

پیش‌بینی رشد ۲۰ درصدی زکات

۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال ۹۶ ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد.

به گزارش کارگرآنلاین، پرویز فتاح پیش از ظهر امروز در همایش استانی زکات استان فارس با بیان اینکه سال گذشته 370 میلیارد تومان زکات در کل کشور جمع‌آوری شد، اظهار داشت: استان فارس با 40 میلیارد تومان زکات حدود 12 درصد سهم زکات کشور را به خود اختصاص داده که این سهم بیش از سهم تولید و وسعت فارس است و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی شده که جمع‌آوری زکات در کشور 20 درصد افزایش یابد و با توجه به آمار زکاتی که تاکنون جمع‌آوری شده این افزایش تا پایان سال محقق می‌شود، افزود: ما به رشد پرداخت زکات در کشور امیدواریم و  زکات در خیلی موارد گره‌گشای ما بوده و خیلی از مشکلات ما در زمینه کمک به محرومین حل کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: ریالی از زکات جمع‌آوری شده از محل پرداخت زکات خارج نمی‌شود در همان روستا، شهر و استان هزینه می‌شود و از محل زکات، صدقات و کمک‌های مردمی هیچ گونه حق‌الزحمه‌ای به عاملین زکات و کارکنان کمیته امداد پرداخت نمی‌شود.

وی با اینکه 60 درصد زکات برای کمک به محرومین و 40 درصد آن برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود، تاکید کرد: نباید پرداخت‌کننده زکات برای پرداخت زکات مال خود درگیر بروکراسی ادارای شود و در دریافت زکات باید به مردم آسان گرفت.

فتاح خاطرنشان کرد: از ظرفیت رسانه ملی و تریبون نماز جمعه باید برای تبلیغ امر زکات استفاده شود.
منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین