پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:14 - 1397/04/27

توضیحات وزیرعلوم درباره بازدید بازرسان‌ آژانس اتمی از دانشگاه‌ها

وزیر علوم توضیحاتی درباره حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دانشگاه‌های کشور را مطرح کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، منصور غلامی وزیر علوم امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حضور و بازرسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در دانشگاه‌های کشور گفت: این بحث مربوط به تصمیمات شورای عالی امنیت ملی کشور است، تشخیص این شورا لازم الاجراست و هر نوع تشکیک در این قضیه، ایجاد فضاهای نامطمئن و حاشیه سازی در این موضوع به نفع مصالح ملی ما نیست؛ به خصوص در این بازه زمانی که ما درگیر بعضی از تهدیدها هم هستیم.

وی درباره سطح این بازرسی توضیح داد: موردی که انجام شده نه با هماهنگی وزارت علوم بود و نه متاسفانه دانشگاه به وزارت علوم گزارش داده است؛ لذا من قبلا اظهار بی‌اطلاعی کرده بودم. بعد بررسی کردم دیدم دلیلش این بوده که چون دانشگاه موظف بوده تصمیم شورای عالی امنیت ملی را اجرا کند؛ دیگر به هر دلیل به ما اطلاع نداده است.

 غلامی در مورد میزان بازرسی‌ها نیز گفت: بازرسی از این دانشگاه در سطح بازدید از آزمایشگاه‌ها بوده که خوشبختانه هیچ مشکلی هم در پی آن پیش نیامد و به افراد مربوط نبوده است.

وی درباره ارزیابی مدارک کسانی که در خارج از کشور تحصیل کردند،گفت: اگر قبل از رفتن به خارج از کشور برای تحصیل، مراجعه کنند و لیست دانشگاه‌های معتبر را بگیرند، قطعا با مشکلی مواجه نخواهند شد. گاهی بدون توجه به این موضوع، افراد از طریق تبلیغاتی که بعضی از نهادها و موسساتی که برای همین منظور دارند خودشان بدون مجوز خاصی فعالیت‌ می‌کنند، می‌روند و بعد به عواقبش گرفتار می‌شوند.

وی افزود: اگر کسی از این موسسات شکایت کند قابل رسیدگی است اما ما بخش خاصی نداریم که این موضوع را پیگیری کند.

وزیر علوم درباره آخرین وضعیت درباره احکام دانشجویان بازداشتی و پیگیری وزارت علوم اظهار کرد: کمیته‌ای در وزارت علوم تشکیل شده و همکارمان هم از طریق دانشگاه‌ها و هم از طریق ستاد این موضوع را پیگیری می‌کنند. صحبت‌هایی هم شده و خود من هم صحبت‌هایی انجام دادم؛ امیدوارم که مسئولان امر با نگاه محبت آمیزتری به موضوع توجه کنند.

غلامی با اشاره به نامه‌هایی که به رئیس‌جمهور درباره بازداشت دانشجویان نوشته بود،‌گفت: در این نامه‌ها درخواست‌مان این بوده همه کسانی که می‌توانند تاثیر بگذارند از جمله خود رئیس‌جمهور وارد این موضوع بشوند تا ان‌شاءالله شرایطی که دانشجویان در آن قرار گرفته اند برطرف شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین