پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:59 - 1397/05/09

جزییات جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس

خبر خوب دولت در خصوص وضعیت ارز

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی درباره جزییات جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: سیاست های جدید دولت می تواند ساماندهی مناسبی را در وضعیت ارز در کشور ایجاد کند.

به گزارش کارگرانلاین، «پروانه مافی»، عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، در خصوص جزییات جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با موضوع "انحرافات تخصیص ارز دولتی" گفت: جلسه بسیار خوبی بود که فراکسیون شفاف سازی اقدام به تشکیل آن کرد. آقای لاریجانی نیز دعوت شدند و در این جلسه حضور داشتند. نمایندگان صحبت های خود را درباره موضوعات مختلف بیان کردند. درباره نظارت، شیوه های مبارزه با فساد و همچنین سیاست های نظام پولی-مالی بحث شد.

خبرمرتبط:

توافق جدید دولت و مجلس برای مدیریت بازار ارز


او ادامه داد: آقای لاریجانی بعد از استماع صحبت های نمایندگان، روی بعضی موارد از قبیل حجیم بودن دولت تاکید داشتند که این یکی از مشکلات اساسی است. دولت فوق العاده حجیم و کنترل و نظارت آن بسیار مشکل شده است.

مافی درباره دیگر تاکید رئیس مجلس در این جلسه افزود: آقای لاریجانی مجلس را هدایت کرد تا کار نظارتی خود را روی اجرای یک پنجره واحد متمرکز کند و از دستگاه های اجرایی بخواهد پاسخگو باشند. پنجره واحد ابلاغ شده اما متاسفانه اجرا نمی‌شود.

نماینده مردم تهران با اشاره به این که در این جلسه در خصوص دولت الکترونیک صحبت شد، گفت: در این جلسه گفته شد که دولت الکترونیک باید به صورت کامل اجرایی شود. با اجرایی شدن دولت الکترونیک در بخش فرار مالیاتی چیزی حدود 23 هزار میلیارد وزارت دارایی توانسته مالیات اخذ کند. بحث دولت الکترونیک تا این اندازه مهم است که با شفاف سازی آن فساد کاملا مشخص شده و به راحتی می‌شود مانع از آن شد.

او ادامه داد: نکته دیگر مورد بررسی در این جلسه قوانین و مقررات زائد خصوصا در حوزه پولی بانکی بو که باید حذف شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی وضعیت ارزی موضوع مهم دیگری بود که البته سیاست های جدید از طرف دولت به زودی اعلام می شود. این اعلام سیاست های جدید می تواند ساماندهی مناسبی را در وضعیت ارز در کشور ایجاد کند که خبر خوبی برای مردم است.

او ادامه داد: تاکیدات موکدی شد بر رسیدگی به پرونده های قضایی- مالی توسط قوه قضاییه که باید به آن سرعت بخشیده شود. در مجموع جلسه بسیار خوبی بود و دستاوردهای خوبی هم داشت.

مافی گفت: در پایان تاکید شد که مجلس نظارت خود را تقویت کند و یکی از نمایندگان پیشنهادی داشت که به طور دائم در هفته یک روز به طور ویژه مجلس برای موضوع نظارت، برنامه داشته باشد.

نماینده مردم ری تهران شمیرانات در پایان گفت: در این جلسه در خصوص ترمیم کابینه صحبت نشد و بحث مان مبارزه با فساد، مسایل پولی و مالی بود و به موضوع کابینه ورود نشد.

منبع: برنا

۸ میلیارد تومان حقوق برای ۴۸ کارمند! سند

 

علت افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر

 

 باید برای دلار ۱۲ هزارتومانی شاکر باشیم!

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین