پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:59 - 1397/05/19

وزارت صنعت مسئول قیمت گذاری ۲۵ کالای اساسی شد

تصمیم جدید دولت درباره قیمت گذاری کالای اساسی

با تصمیم ستاد اقتصادی دولت برای کالاهای ضروری، نرخ ارز برای کالاهای اساسی، تا اردیبهشت ۱۳۹۸ تغییر نخواهد کرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت این کالاها را برای مصرف کننده نهایی اعلام می کند.

به گزارش کارگرآنلاین، در جلسه ستاد اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور ؛ بسته های تأمین ، توزیع و نظارت کالاهای اساسی و دارو ارائه شد.

این بسته ها در تکمیل « طرح ساماندهی ارز » در وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان تهیه شده است.

بر اساس این بسته ها ، اقلام بیست گانه کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم که برای تهیه یا تولید آنها ، ارز دولتی به نرخ رسمی تأمین می شود، در کلیه مراحل، از ثبت سفارش و تأمین ارز تا مراحل ترخیص ، حمل و توزیع ، مورد نظارت قرار می گیرد. همچنین به منظور بهره گیری از نظارت مردمی با شفافیت کامل اطلاع رسانی عمومی می شود.

علاوه بر دستگاه های مسئول تخصصی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز با تقویت امکانات خود در استان ها، وظیفه بازرسی و نظارت برای جلوگیری از سوء استفاده و انحراف منابع را به عهده خواهد گرفت.

واردکنندگان این کالاها باید از پیشینه مثبت عملکرد برخوردار باشند و رعایت کلیه ضوابط قیمت گذاری، عرضه به موقع و نحوه توزیع را تعهد کنند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت این کالاها را برای مصرف کننده نهایی اعلام می کند و نرخ ارز برای این دسته از کالاها تا اردیبهشت ماه سال 1398، تغییر نخواهد کرد.

تسنیم

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین