پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:52 - 1397/06/14

سرلشکر جعفری در آیین تکریم فرماندهان ندسا:

توان و اقتدار نظامی ایران در منطقه جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه توان و اقتدار نظامی ایران در منطقه تنها جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد، گفت: روز به روز بر استیصال و ناامیدی دشمنان ما افزوده می‌شود.

به گزارش کارگرآنلاین، سردارسرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز(چهارشنبه ۱۴شهریور) در مراسم تکریم فرماندهان نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه بازدارندگی ایجاد شده در خلیج فارس سبب ناامیدی دشمنان از طمع ورزی به مرزهای آبی کشور شده است، اظهار کرد: با توجه به توسعه و گسترش گفتمان مقاومت‌ در منطقه که متاثر از انقلاب اسلامی است، روز به روز براستیصال و ناامیدی دشمنان ما افزوده می‌شود.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه  نیروی دریایی ما در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی بزرگترین مدافع و برقرار کننده امنیت در تنگه هرمز بوده است، گفت: پیام ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس صلح و دوستی و ایجاد همکاری مشترک برای تامین امنیت در آب راه خلیج فارس بدون حضور نیروهای بیگانه است.

وی افزود: توان و اقتدار نظامی ایران در منطقه تنها جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن از روزهای نخست انقلاب اسلامی با روش‌های نظامی، تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای سیاسی در تلاش برای تضعیف و نابودی جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار کرد: امروز نیز دشمنان ما با ابزارهایی مانند تهدیدهای امنیتی سعی در ایجاد ناامیدی و یاس در جامعه دارند.

وی افزود: سپاه با برخورداری از ۲ هزار گردان بیت المقدس، ۱۰۰ گردان دفاعی امام حسین(ع) و ۱۰۰ گردان عاشورا و فاطمه الزهرا(س) و صدها هزار نیروی بسیجی مردمی، آماده مقابله با هر گونه تهدید علیه انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه امنیت امروز کشور را ثمره فداکاری‌های رزمندگان و ایستادگی ملت عزیز ایران دانست و با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی جوهره و درس اصلی انقلاب اسلامی است، گفت: به برکت این گفتمان الهام بخش، امروزکشورهای سوریه، لبنان، یمن و فلسطین با ایستادگی و مقاومت سرنوشت خود را انتخاب کرده‌اند و به طور قطع پیروزی در انتظار آنان خواهد بود.

سرلشکرجعفری پاسداری از انقلاب اسلامی برابر تهدیدات دشمن را توفیقی بزرگ برشمرد و تصریح کرد : از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، هرکجا دشمنان اقدام و توطئه ای علیه جمهوری اسلامی ایران داشته اند، تهدید آنان به خودشان بازگشته و به فرصتی برای ما مبدل شده است.

وی توان دفاعی و نظامی ایران را الگو و مدل موفقی برای حل مشکلات اقتصادی با محوریت مردم توصیف و تصریح کرد:  برغم برخی مشکلات، ملت ایران همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بوده و خواهند بود و تعصب آنان نسبت به حراست از آرمان وکیان سرزمین و اعتقاداتشان تحسین برانگیز است.

سرلشکر جعفری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه با بستر سازی نقش دادن به مردم در اقتصاد، مشکلات کشور در این حوزه به سرعت حل خواهد شد، گفت: امروز اقدامات فراوانی نظیر خیریه‌ها و ... توسط مردم در حال اجراست که نیازمند حمایت و توسعه است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص توجه به رویکرد مدیریت جهادی در کشور، اظهار کرد: بایستی توجه داشت که نوع مدیریت کشور باید مدیریت اسلامی که متکی به مردم و برای مردم است، باشد.

فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه ضرورت پایبندی مدیران به مبانی و اعتقادات دینی، اظهار کرد: موضوع مهم دیگر، تغییر تفکر و دیدگاه مدیران مطابق مبانی اسلامی است که متاسفانه توجه به مبانی غیراسلامی از سوی برخی، بر مشکلات مدیریتی کشور افزوده است.

وی با اشاره به رسالت خطیر سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، اظهار کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی امروز علاوه بر حضور در مرزها و جبهه‌های فیزیکی، در عرصه‌های دیگر که همان فضای مجازی و جنگ نرم است برعهده سپاه بوده و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سرلشکر جعفری در ادامه تاکید کرد: وظیفه حفاظت و پاسداری از انقلاب اسلامی علاوه بر حضور دریادلان در مرزهای آبی، به شهرها، بازار، جامعه و حتی خانه‌های ما باز می‌گردد که نباید از آن غفلت کنیم.

فرمانده کل سپاه در پایان خودباوری و نگاه به درون را راه حل رفع مشکلات امروز اقتصادی کشور و از تاکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) توصیف و تصریح کرد: با  مدیریت مبتنی بر مبانی اسلامی و اعتقادات دینی بدون شک از این مشکلات نیز عبور خواهیم کرد.

گفتنی است؛ آیین تکریم فرماندهان نیروی دریایی سپاه با حضور سرلشکر پاسدارمحمد علی جعفری فرمانده کل سپاه، سرتیپ پاسدار محمد شیرازی رییس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا، سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، سرتیپ پاسدار علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین در بندرعباس برگزار شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین