پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:22 - 1397/06/15

مقایسه قیمت پراید در ایران و جهان

پراید در سایر کشورها چقدر ارزان‌تر از ایران است؟

در بیشتر کشورهای خارجی قیمت پراید کارکرده حدودا 5 الی 10 میلیون است درحالیکه در دو ماه اخیر، قیمت پراید کارکرده در ایران به حدود 20 میلیون رسیده است.

به گزارش کارگرآنلاین، در طول دو ماه اخیر، قیمت خودرو و به خصوص پراید نوسان بسیاری داشته است. مدتی قبل، قیمت مدل صفر این خودرو به نزدیک 40 میلیون تومان رسید. هرچند حدودا یک هفته قبل کاهش قیمت داشت و به 30 میلیون هم کاهش یافت.

با سر زدن به نمایشگاهها و بازارهای معامله‌ی مجازی تقریبا بعید است بتوانید یک پراید کارکرده‌ی مناسب و سالم با قیمتی زیر 20 میلیون تومان پیدا کنید. این امر باعث شده است تا بسیاری از خریداران نسبت به افزایش قیمت و شرایط نابسامان خودروهای داخلی علی الخصوص پراید اعتراض داشته باشند.  بسیاری از مشتریان و خریداران معتقدند که قیمت پراید در کشورهای خارجی  و حتی کشورهایی که پراید  ساخت ایران به آنها صادر می‌گردد به مراتب ارزان تر بوده و خرید آن هم آسان تر است.

در همین رابطه، ما سری به بازارهای خرید و فروش خودرو خارجی زده ایم و قیمت پراید در برخی کشورها را جویا شدیم. قیمتهای مشخص شده بر اساس، پرایدهای کارکرده و دست دوم(معمولا تولید سال 2005 تا 2010) به دست آمده اند. در ضمن، همگی بر اساس همان واحد پولی ای که فروشنده آنها را عرضه داشته اند، محاسبه گردیده اند. البته پرایدهایی که با نرخ دلار عرضه گردیده بودند، با تعرفه  42.105 ریال تبدیل گشته اند. با این همه، قیمت پراید به طور میانگین در تقریبا همه کشورهای دیگر ارزان تر از ایران بوده است. حال، باید دید که علت این تفاوت قیمت در ایران و جهان چیست و کارشناسان چه علت یا علتهایی را در آن موثر می‌دانند؟

در انتها فقط باید به یک نکته توجه کرد و آن این است که قیمت پراید در کشورهای مختلف ( اعم از کشورهایی که پراید از ایران به آنها صادر شده یا نشده است) طبف وسیع و گوناگونی داشته است. مبنای ما در قیمت گذاری، میانگین قیمتهای پایین معمول و بالاترین قیمت آنها است و از بیان قیمتهای استثنایی خیلی بالا و خیلی پایین اجتناب شده است.

منبع: خبر فوری

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین