پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:21 - 1397/06/26

آیا اسرائیل هواپیمای بوئینگ ایرانی را منهدم کرد؟

تنها تصاویری که منتشر کرده‌اند، نشون می‌ده چند ساعت قبل یک بوئینگ از تهران به دمشق رفته. همین! خب این به معنی اصابت موشک نیست! اتفاقا با تأخیر زده‌اند!

به گزارش کارگرآنلاین، علیرضا مجیدی کارشناس نوشت: قبل از شروع عرض کنم که ما در عصر تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی هستیم و نمی‌شه به اطلاعات مهندسی شده «ذی‌نفع»‌ها بسنده کرد! دیشب به فرودگاه #دمشق حمله شد.

در این تردیدی نیست و هر کس تکذیب می‌کند، صرفا یا جاهل است یا عامل جنگ روانی یا افراد خطرناکِ «مغرض» (دسته سوم را باید از دسته دوم تفکیک کرد...) عامل حمله بی‌تردید #اسرائیل بوده از جنوب و شرق دمشق به خوبی می‌شد دود و آتش برخاسته را دید (عکس) در مورد چگونگی حمله اختلاف نظر وجود داره. تقریبا همه اجماع دارند که موشک‌های هوا به زمین بوده؛ اما این‌که از آسمان لبنان یا #جولان_اشغالی یا آسمان سوریه حمله شده محل اختلاف هست. موشک‌ها نقطه‌زن بوده و دقیقا به هدف نظامی اصابت کردند. یعنی همزمان پشتوانه جاسوسی و نظامی داشته.

اما در مورد اهداف نظامی، اختلاف نظر‌های جدی وجود داره به احتمال زیاد می‌شه گفت: بوئینگ ایرانی در زمره اهداف نبوده یا دست کم این‌که آسیبی ندیده! این رو حسب تجربه عرض می‌کنم: قطعا اگر هدف نظامی ایرانی آسیب ببیند، تصاویر ماهواره‌ای از حمله منتشر می‌کنند. ساعت ها از حمله به فرودگاه #دمشق می‌گذره؛ اما هنوز تصاویر ماهواره‌ای از هدف قرار دادن #بوئینگ ایرانی منتشر نشده.

تنها تصاویری که منتشر کرده‌اند، نشون می‌ده چند ساعت قبل یک بوئینگ از تهران به دمشق رفته. همین! خب این به معنی اصابت موشک نیست! اتفاقا با تأخیر زده‌اند!

تا وقتی اسناد ماهواره‌ای در نیامده نمی‌شه ادعای اصابت موشک به بوئینگ ایرانی رو قبول کرد. اما یک نکته حاشیه‌ای جالب هم داشته باشید: پایگاه اسرائیلی nizv در ساعات نخست حمله نوشت: هدف از این حمله ۲ هواپیمای سوری S-۲۰۰ و یک محموله موشکی بود که قرار بود به دست حزب الله لبنان برسه یعنی پایگاه‌های نظامی-استراتژیک اسرائیلی هم در ساعات نخست حرفی از بوئینگ ایرانی نزده بودند.
منبع: فردا نیوز

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله جنتی استعفا داد
 

افشای پشت پرده داماد وزیر اطلاعات توسط روحانی جنجالی عکس

 

حرکات مثبت 18 و عریان‌گری در فوتبال ایران! عکس

 

موشک «زلزال-۱» به عربستان شلیک شد

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین