پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:38 - 1397/06/27

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

تامین اجتماعی در تنگناهای اقتصادی همسو با دولت پشتیبان نیروهای مولد کشور است

وظیفه ذاتی سازمان تأمین اجتماعی ایجاب می کند که به هنگام تنگناهای اقتصادی، با احساس مسئولیت کامل به ایفای نقش خود در حمایت از نیروهای مولد کشور (اعم از کارگران، بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران) عمل کند و از آنها دربرابر چالش ها، فشارها و ریسک هایی چون بیکاری، بیماری و خطر کاهش ارزش مستمری ها پشتیبانی مؤثر به عمل بیاورد.

به گزارش کارگرآنلاین، سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان سخنان یادشده در جمع مسئولان روابط عمومی مناطق مختلف استانی این سازمان ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، افزود: این سازمان به عنوان بزرگترین نهاد بیمه گر اجتماعی کشور، ضمن درک شرایط خاص کشور از هیچگونه تلاش برای پیشبرد سیاست ها و جهت گیری های دولت دکتر روحانی و برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راه جلب رضایتمندی کارگران، بیمه شدگان و بازنشستگان تحت پوشش دریغ نخواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به هزینه – درآمدی بودن سازمان و عدم اتکای آن به منابع عمومی کشور، از همراهی و همکاری و درک مشترک شرکای اجتماعی سازمان (به ویژه جامعه کارفرمایی و کارآفرینی کشور و تشکل های کارگری و بازنشستگی) قدردانی کرد و افزود: با وجود همه تنگناهای اقتصادی، سازمان تأمین اجتماعی ظرف 5 سال گذشته به همه تعهدات قانونی خود در محدوده امکانات موجود عمل کرده و طی شش ماهه اول سال جاری به طور متوسط هر ماه بیش از 7هزار میلیارد تومان صرف پرداخت مستمری ها و تأمین خدمات درمانی موردنیاز 42 میلیون بیمه شده تحت پوشش نموده است.

نوربخش با تأکید بر ضرورت تقویت امید به آینده و غلبه بر مشکلات فعلی از سوی حوزه های ارتباطی و اطلاع رسانی تأمین اجتماعی یادآور شد: بنا به تأکید سازمان های بین المللی در حوزه های کار، رفاه و تأمین اجتماعی، نظیر اتحادیه بین المللی کار (ILO) و اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA)، کشورهایی که در موقعیت های دشوار اقتصادی، اجتماعی و یا تحریم های تحمیلی قرار می گیرند باید بیش از پیش بر کارآمدی نظام بیمه های اجتماعی، و رفاه و تأمین اجتماعی خود تمرکز کنند و از اتخاذ سیاست های روشن در هدایت منابعی چون یارانه ها برای بهبود کیفیت و کمیت خدمات موردنیاز اقشار کم درآمد و آسیب پذیر غافل نمانند.

نوربخش افزود: خوشبختانه درک مشترک و مناسبی نسبت به جایگاه و نقش حوزه های رفاه و تأمین اجتماعی به ویژه پیرامون اهمیت ارتقاء کارآمدی سازمان تأمین اجتماعی در کشور به وجود آمده و این سازمان امیدوار است با همراهی مجلس محترم و تدابیر مشخص دولت خدمتگزار و راهبری شخص رئیس جمهور محترم بتواند ضمن حفظ سطح کمی و کیفی خدمات بیمه ای و درمانی خود، گام های تازه ای در مسیر تحقق برخی مطالبات جامعه شریف بازنشستگان و مستمری بگیران بردارد.

نوربخش با اشاره به اهمیت کار روابط عمومی برای تبیین فعالیت های سازمان و جلب همدلی وهمراهی آگاهانه  افکار عمومی، گفت: اطلاع رسانی در سازمان تأمین اجتماعی باید کاملا مبتنی براطلاعات واقعی وتوجه به جنبه های فنی وحقوقی مسایل این سازمان باشد . ازاین روتقویت تعامل روابط عمومی ها با بخش های تخصصی سازمان ودرنظرگرفتن گستردگی وتنوع کم نظیرفعالیتهای آن، یک ضرورت است.

وی درپایان اظهارداشت: روابط عمومی باید احترام به بیمه شدگان،بازنشستگان وکارآفرینان را درسرلوحه برنامه های خودقراردهد.چشمان باز ، گوش های شنوا،فروتنی ،ادب وشکیبایی ازمهم ترین ویژگی هایی است که   نه فقط توسط روابط عمومی ها بلکه بایدازسوی تمامی همکاران پرتلاش ما درمراکزبیمه ای ودرمانی سراسرکشور، درتعامل بامراجعان رعایت شود.

امیرعباس تقی پور، مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: تحولات مداوم از جمله ویژگی های فضای رسانه ای است و در سال های اخیر سرعت تحولات در این حوزه رو به افزایش است به نحوی که کارکرد و اثرگذاری رسانه ها در حال حاضر قابل مقایسه با سال های قبل نیست.

وی برقراری ارتباط مناسب و اثرگذار با جامعه مخاطبان را در شرایط فعلی از مهمترین اولویت های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: حوزه روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی برای تحقق اهداف سازمان در این حوزه از تمامی ظرفیت ها بهره برداری می کند.

تقی پور با اشاره به گستردگی فعالیت و تنوع جامعه مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای برقراری ارتباط با این جامعه بزرگ بایستی برنامه ریزی متناسب با گستردگی دامنه فعالیت سازمان داشته باشیم.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین