پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:17 - 1397/06/27

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران:

اتاقک محل استراحت کارگران معدن کرمان ناایمن بوده است

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به ناایمن بودن اتاقک محل استراحت کارگران گفت: اعلام جزئیات چگونگی وقوع حادثه معدن زغال سنگ آب نیل کرمان پس از بررسی گزارشات اعلام می‌شود.

به گزارش کارگرآنلاین، نادعلی اسماعیلی دهنج در مورد حادثه معدن زغال‌سنگ آب نیل کرمان گفت: سازمان نظام مهندسی معدن ایران بلافاصله بعد از وقوع حادثه بدر جریان اتفاق این معدن قرار گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران افزود: براساس گزارشات واصله حادثه مذکور در بیرون از معدن و  بعد از پایان ساعت اداری کار معدن بوقوع پیوسته است.

وی بیان داشت: 6 نفر از کارگران معدن در اتاقکی که در خارج از معدن به عنوان محل استراحت تعبیه شده حضور داشته‌اند که به دلیل رانش زمین، تکه سنگی از کوه جدا شده و بر روی اتاقک محل استراحت این کارگران می‌افتد. که خراب شدن دیوار اتاقک منجر به زخمی شدن و همچنین جان باختن یک نفر از  کارگرانی که در آنجا استراحت می‌کرده‌‌اند شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اتاقک محل استراحت کارگران در مکانی ایمن تعبیه نشده است، گفت: این موضوع باید بررسی شود.  قطعا اتاقک از ایمنی لازم از لحاظ مکان و ایمنی فنی  برخوردار نبوده که با افتادن یک تکه سنگ دیواره آن خراب شده است.

اسماعیلی دهنج اظهار داشت: تا زمانی که گزارش فنی از نحوه وقوع حادثه به ما نرسد در مورد  جزئیات حادثه نمی‌توان اظهار نظر کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در پاسخ به این سوال که مسئول فنی که برای تحقیق در رابطه با این حادثه انتخاب می‌شود مسئول فنی معدن حادثه دیده  است یا از جای دیگر ماموریت می‌گیرد، گفت: هر معدن دارای یک مسئول فنی است و گزارش  حوادث هم باید توسط مسئول فنی همان معدن به سازمان نظام مهندسی ارایه شود  و در صورتیکه  معدن دارای مسئول فنی نباشد صاحب معدن باید باید در مورد نداشتن مسئول فنی پاسخو باشد.

وی در پاسخ به این سوال ک آیا مسئول فنی باید در مورد این حادثه باید  پاسخگو باشد؟ که چرا اتاقک در محل ناایمنی تعبیه شده است، گفت: بله، مسئول فنی معادن در مورد ناایمن بودن محل استراحت کارگران پاسخگوست و در این مورد هم مسئول فنی باید جوابگو باشد.  

اسماعیلی دهنج با بیان اینکه گزارش واصله از حادثه معدن به وزارت صنعت ارائه می‌شود، گفت: حتما اتاقک محل استراحت کارگران از ایمنی لازم برخوردار نبوده اما نتیجه نهایی پس از بررسی گزارشات اعلام می‌شود.

به گزارش فارس:  بر اثر حادثه ریزش و لغزش سنگ، روز گذشته در معدن زغال سنگ آب نیل کرمان یک معدن‌کار جان خود را از دست داد و 3 نفر هم مجروح شدند.

در پی وقوع این حادثه محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی دستور رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان را به رئیس سازمان صمت استان ابلاغ کرد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین