پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:44 - 1397/07/14

آخرین خبر از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا به امروز تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین، دو نرخی شدن و سهمیه بندی گرفته نشده است. اما اگر چنانچه مصرف بنزین همچنان بالا رود و قاچاق نیز ادامه داشته باشد دولت در این زمینه باید تصمیماتی بگیرد.

به گزارش کارگرانلاین، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا به امروز تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین، دو نرخی شدن و سهمیه بندی گرفته نشده است. اما اگر چنانچه مصرف بنزین همچنان بالا رود و قاچاق نیز ادامه داشته باشد دولت در این زمینه باید تصمیماتی بگیرد.

اسدالله قره خانی در گفتگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت قیمت بنزین بیان کرد: تاکنون هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین گرفته نشده است. البته زمزمه‌ها و شایعاتی در این زمینه وجود دارد واقعیتی که وجود دارد این است که از زمانی که وضعیت دلار این چنین شده است قاچاچیان به تکاپو افتاده و شروع به قاچاق بنزین کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: در بخش سوخت گازوئیل از آنجا که کامیون داران کارت سوخت دارند و بر اساس پیمایش دریافت سوخت دارند تا اندازه‌ای موضوع قاچاق کنترل شده است. اما در بخش بنزین متاسفانه در این ایام سطح قاچاق افزایش پیدا کرده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: از سوی دیگر میزان مصرف بنزین افزایش یافته است. اگر چنانچه مصرف بنزین همچنان بالا برود و از طرف دیگر قاچاق بنزین ادامه یابد دولت باید تصمیماتی در این زمینه بگیرد. تا بتواند مصرف سوخت را مدیریت کند. آنچه که به ذهن می‌رسد و در جلسات نیز بیان می‌شود اجرایی کردن کارت سوخت است که این امر قطع به یقین تصمیمات دیگری را نیز می‌طلبد که بحث سهمیه بندی و دو نرخی کردن است. اما آنچه که تا الان بنده اطلاع دارم تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین