پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:52 - 1397/07/25

حضور بازنشستگان در نهادهای اجرایی بعد از 24 آبان جرم است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: حضور نیروهای بازنشسته در نهادهای اجرایی بعد از 24 آبان ماه جرم است.

به گزارش کارگرآنلاین، با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی مجلس شورای اسلامی و تعیین ضرب‎الاجل برای مدیران و کارمندان بازنشسته نهادهای اجرایی این روزها استعفا و کناره‎گیری مدیران بازنشسته به خبر اصلی بسیاری از سایت‎های خبری اختصاص پیدا کرده است.

علی‎رغم اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اظهارات مختلف تاکید کردند که باید تا 24 آبان ماه تمامی مدیران و کارمندان بازنشسته از سمن خود کناره‎گیری کنند اما هنوز آنچنان که مردم انتظار دارند اقدامی صورت نگرفته و بسیاری از استانداران، شهرداران و مدیران بدون توجه به این قانون در سمت‎هایی که دارند مشغول به کار هستند.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با پارس با اشاره به اینکه طبق آمارهای ارائه شده بیش از 1000 نیروی بازنشسته در نهادهای اجرایی کشورمان حضور دارند که باید تا پایان 24 آبان ماه از سمت خود استعفا دند.

وی تصریح کرد: برای بنده جای تعجب دارد که چرا برخی از نیروهای بازنشسته هنوز بر صندلی‎های خود تکیه زدند و خیالی برای خداحافظی ندارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: مجلس و نمایندگان در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان اهتمام ویژه‎ای دارند از این رو قطعا اگر نهادی یا ارگانی در جهت به کارگیری نیروهای بازنشسته تاکید داشته باشد با آنها برخودر خواهد شدو

نماینده مردم شاهین‎شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اوضاع نابسامان اشتغال در کشورمان خاطرنشان کرد: قطعا هم از نظر عرفی و هم از شرعی حضور نیروهای بازنشسته در نهادهای اجرای به جای جوانان تحصیلکرده‎ای که برای پیدا کردن یک شغل مناسب دغدغه بسیاری دارند درست نیست و انتظار است هرچه سریعتر قانون منع به کارگیری بازنشستگان با جدیت بیشتری اجرایی شود.

حاجی دلیگانی درباره حضور استانداران و شهرداران بازنشسته در بدنه دولت تاکید کرد: طبق اطلاعاتی که بنده در اختیارد ارم 16 استاندار بازنشسته در بدنه دولت حضور دارند که وزیر کشور باید هرچه سریعتر در جهت تغییر آنها وارد عمل شود اما متاسفانه تا به امروز اقدامی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: از نظر قانون وزیر کشور مسئول اصلی تغییر استانداران است از این رو باتوجه به اینکه تا 24 آبان ماه فرصتی باقی نمانده است قطعا اینکه چرا تا به این لحظه تغییراتی صورت نگرفته است جای تعجب است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با خروج نیروهای بازنشسته از نهادهای اجرایی قطعا بستر مناسبی برای حضور نیروهای جوانتر فراهم خواهد شد و ما در زمینه کاهش نرخ بیکاری نیز قطعا با موفقیت‎هایی روبه رو خواهیم شد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همانطور که سخنگوی دستگاه قضایی در نشست خبری خود تاکید کرد تدوام حضور نیروهای بازنشسته در نهادهای اجرایی جرم محسوب می‌شود ازاین رو بهتر نیروهای بازنشسته هرچه سریعتر بار خود را ببندد و گرنه مشمول برخورد قضایی خواهند شد که این امر بدون شک در جهت سبقه کاری آنها تجربه خوبی نیست و آنها را با مشکلات بسیاری روبه رو خواهد کرد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین