پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:46 - 1397/08/06

دستان خالی کارگران سد چمشیر و وعده استاندار

استاندارکهگیلویه و بویراحمد گفت:قضایای این پروژه باید در سطح ملی که آن هم در سطح وزیرهم نیست و باید به شورای اقتصاد برود دوهفته قبل خدمت آقای جهانگیری بودم و مفصل درباره مطالبات کارگران با ایشان صحبت کردم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی با حضور در سد چمشیرگچساران ،مشکلات کارگران را پیگیری و از روند اجرایی سد بازدید کرد.

 

علی محمد احمدی در این بازدیدو در جمع کارگران این پروژه با اشاره به طرح مشکلات سد و نیروگاه در حال ساخت چمشیر در شورای اقتصاد کشور گفت:البته باید در خصوص اینچنین مشکلاتی تنها به تاسف بسنده نکنیم و باید تلاش کنیم ،چرا که شما هم عضوی از این ملت بزرگ هستید و همه یک هدف داریم که به این کشور و انقلاب خدمت کنیم و این مسائل را با گفتگو و سعه صدرجلو ببریم.

 

استاندارکهگیلویه وبویراحمد افزود:به هرحال مشکلات شما کارگران به نوعی مشکل همه ما محسوب می شود چرا که ما هم مانند شماکارگران عزیزخانواده داریم و وضعیت اقتصادی جامعه را بیش از شما می دانیم و درک می کنیم و خوب می دانیم که اگر کسی درآمد مستمری نداشته باشد و روی سفره اش نبرد چه مشکلاتی بوجود خواهد آمد.

 

وی تصریح کرد:اما واقعیت این است که سدچمشیر پروژه کوچکی نیست که بنده دراستان به سازمان برنامه دستور بدهم از محل بودجه استانی مثلا دومیلیارد بدهد تا مشکل کارگران سد حل شود؟چرا که این پروژه یک پروژه بزرگ ملی است،ضمن اینکه سرمایه گذار این طرح هم خارجی است. احمدی اظهارکرد:قضایای این پروژه باید در سطح ملی که آن هم در سطح وزیرهم نیست و باید به شورای اقتصاد برود که ما هم پیگیری کردیم هم از طریق سازمان مدیریت و دوهفته قبل خدمت آقای جهانگیری(معاون اول رئیس جمهور) بودم و مفصل درباره گرفتاری، مشکلات و مطالبات شما کارگران با ایشان صحبت کردم. استاندار کهگیلویه و بویراحمد درادامه به همراه تعدادی از مسئولان استانی شهرستانی، با عوامل اجرایی سد چمشیر جلسه ای برگزار کرد.

 

عدم پاسخگویی مسئولین و پرهیز از وعده های بدون عمل و همچنین پرداخت نشدن به موقع حقوق 10ماهه کارگران از مهمترین مطالبات کارگران عنوان شده است،هم اکنون بیش از ۷۰۰ نفر در ساخت این سد مشغول به فعالیت هستند. سدچمشیر400 میلیارد ریال بابت حق بیمه تأمین اجتماعی و دستمزد کارگران بدهکار است،که مجموع بدهی این سد ملی بیش از 500 میلیارد ریال است،پیشرفت فیزیکی این طرح 77 درصد است و تاکنون بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سد چم شیر گچساران هزینه شده است. تامین آب آشامیدنی و صنعت، بهره مند شدن ۱۱۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر ، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب، تولید۲۸۲مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب های مخرب رودخانه زهره، اشتغالزایی در زمان اجرای طرح و زیر ساخت های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین مزایای این سد است.

 

مطالعه احداث سد چم شیر در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.سدو نیروگاه چم شیر در ۲۵کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و برروی رودخانه زهره ساخته می شود. منبع : سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس تاریخ انتشار 3 آبان


 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین