پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:16 - 1397/08/22

کمیته مزد مجددا هفته آینده تشکیل می شود:

آخرین خبر از نشست امروز شورای عالی کار برای افزایش دستمزد کارگران

درخواست نمایندگان کارگری برای بازنگردی در دستمزد سال 97 با توجه به مشکلات معیشتی کارگران در نشست شورای عالی کار بررسی شد اما بی نتیجه ماند.

به گزارش کارگرآنلاین، جلسه 277 نشست شورای عالی کار با حضور نمایندگان و کارفرمایان و با موضوع آثار شرایط اقتصادی موجود بر بازار کار و با طرح دیدگاه های نمایندگان کارگری و کارفرمایی عصر امروز با حضور محمد شریعتمداری در وزارت کار برگزار شد.

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در تشریح جزئیات این نشست در گفت وگو با  فارس اظهار داشت: این نشست همان طور که از پیش مطرح شده درباره آثار شرایط اقتصادی بر وضعیت بازار کار و معیشت کارگران بود که درباره افزایش دستمزد بحث های جدی انجام اما به نتیجه نهایی نرسیدیم.

فرامرز توفیقی، رییس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نیز در ارتباط با نتیجه جلسه عصر امروز کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت: در جلسه امروز که اولین نشست از سلسله جلسات آتی جهت تعیین دستمزد بود، توقع جمع‌بندی موضوع را نداشتیم. بنابراین، کمیته دستمزد مجددا باید جلسه برای بررسی این موضوع برگزار کند.

وی ادامه داد: در این جلسه همه شرکای اجتماعی مباحث و صحبت‌هایشان را مطرح کردند. آقای شریعتمداری هم اولین بار بود که در مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه حضور داشت. 

رییس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: اینکه دولت بسته حمایتی را به کارمندان و اقشاری که درآمد زیر سه میلیون درآمد دارند، اختصاص می‌دهد جزو وظایف اجتماعی آن محسوب می‌شود و خارج از بحث تعیین دستمزد کارگران است.

توفیقی اضافه کرد: جهت بحث مجدد درباره این موضوع، جلسه کمیته دستمزد در هفته آینده مجددا برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین