پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:18 - 1397/08/22

کارگران و بازنشستگان مشکل معیشت، درمان و امنیت شغلی دارند

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت:کارگران و بازنشستگان مشکل معیشت، درمان و امنیت شغلی دارند.

کارگر آنلاین : دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران در نشست ستاد بزرگداشت ۲۹ آبان(سالروز تصویب قانون کار) که با حضور اعضای برگزاری این ستاد در محل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار گردید،اظهار کرد: اهمیت قانون کار در کشورمان به حدی است که پیش  از پیروزی انقلاب چندین بار مفاد آن اصلاح شد.

وی عنوان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور  آسیب پذیرترین قشر کارگران بوده و در زیر فشارهای اقتصادی در حال خم شدن هستند و بسیاری نیز زیر این اهرمها شکسته شده اند.

نصراله دریابیگی گفت: درسالروز تصویب قانون کار، کارگران ضمن تجدید میثاق با امام راحل و بیعت دوباره با آرمانهای انقلاب و رهبر انقلاب حمایت قاطع خویش را ازقانون کار ابراز داشته وخواهان برقراری عدالت اجتماعی در واحدهای تولیدی وارتقاء معیشت و دستمزد نیروی کار و تامین امنیت شغلی خود خواهند شد.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولین در گوش شان پنبه گذاشته اند تا صدای کارگران را نشنوند، افزود: کارگران و بازنشستگان مشکل معیشت، درمان و امنیت شغلی دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه تصویب بند «ز» تبصره ۷ قانون بودجه سال ۹۷، منفور است، تصریح کرد: این تبصره ضد منافع کارگری بوده و استقلال سازمان تامین اجتماعی را زیر سوال برده است.

دریابیگی این تبصره را دست اندازی به مال و اموال کارگران دانست و گفت: با تصویب این قانون، بخشی از حق بیمه های واریزی کارگران به حساب خزانه واریز می شود درحالیکه کارگران خودشان مشکلات درمانی دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: ما کارگران با این قانون مخالف هستند و آن را زیاده‌خواهی می‌دانیم و ضد منافع کارگر است و این بند نباید اجرا شود چرا که معضلاتی برای بیمه شدگان به‌وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: ستاد 29 آبان متشکل از کانون شوراها،کانون بازنشستگان،کانون انجمن های صنفی،مجمع نمایندگان کارگر و خانه کارگر می باشد.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت بیست و هفتمین سال‌روز تصویب قانون کار با حضور هزاران کارگر در سراسر استان مازندران به مرکزیت 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین