پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:18 - 1397/09/17

وزیر صنعت: افزایش قیمت خودرو غیر قانونی نیست/ سخنگوی تعزیرات: گرانی خودرو غیر قانونی است

واکنش وزیر صنعت به افزایش قیمت خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به افزایش قیمت خودروهای ایران خودرو گفت: نمی‌شود گفت ایران خودرو کار غیرقانونی کرده، ولی باید سازمان حمایت اظهارنظر کند.
به زارش کارگرانلاین، رضا رحمانی ظهر امروز در حاشیه سفر خود در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارتباط با افزایش قیمت خودروی تعدادی از محصولات شرکت ایران خودرو اظهار داشت: نمی‌شود این قیمت‌گذاری را غیرقانونی دانست، اما در بحث خودرو، سازمان حمایت مسؤول است و خودشان باید توضیح بدهند.
 
وی افزود: بخشی از خودروها مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت بوده‌اند که دولت در آن ورود دارد اما بخشی که خارج از مصوبه شورای رقابت است، فرایندی دارد و آنالیز قیمت را سازمان حمایت می‌گیرد و بررسی کارشناسی می‌کند و قیمت‌هایی هم که ایران خودرو اعلام کرده، خارج از شمول قیمت‌گذاری است.
 
وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: اگر تحریم در بخش‌هایی محدودیت ایجاد کرده، اما در جاهایی هم فرصت‌هایی برای کشور فراهم‌کرده است؛ به طور مثال افزایش نرخ ارز، صادرات را به خصوص در تولید پوشاک و لوازم خانگی توجیه‌پذیرتر کرده است.
 
گفتنی است، پیش از این سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزایش قیمت تعدادی از محصولات شرکت ایران خودرو را غیرقانونی و گران فروشی خوانده و گفته بود: براساس اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، هرگونه افزایش قیمتی باید از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام شود و چون هنوز نرخ رسمی از سوی این سازمان اعلام نشده است، هرگونه افزایش قیمت گرانفروشی محسوب می‌شود.
 
منبع: فارس
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین