پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:47 - 1397/09/25

تأکید وزیر کار بر جبران عقب‌ماندگی مزدی کارگران از سوی کارفرمایان

آیا این تذکر وزیر کار حقوق کارگران را افزایش می دهد؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه بخشی از عقب‌ماندگی مزدی کارگران باید به‌عهده کارفرما باشد گفت: یکی از درخواست‌های مطرح‌شده در جلسه بحث دستمزد و عقب‌ماندگی قدرت خرید کارگران است که به‌گفته وزیر کار باید از سوی کارفرما پرداخت شود.
به گزارش کارگرانلاین،ابوالفضل فتح‌اللهی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره جلسه با وزیر کار گفت: این جلسه دیدار استانی مدیران با وزیر کار بود.
 
 
بررسی دستمزد 98 کارگران تا تعیین تکلیف مزد 97 منتفی است
وی با بیان اینکه محور اصلی این جلسه مشکلات استان قزوین بود افزود: بحث تأمین اجتماعی و اضافه کردن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی و حل مشکلات پیرامون شرکتهای متعلق به شرکتهای سرمایه گذاری شستای تأمین اجتماعی و آخرین وضعیت اقتصادی و سوددهی آنان که در استان هستند و مشکلاتی که کارفرمایان با بانک مرکزی در خصوص یوزانس و گشایش‌های اعتباری و بخشنامه جدید بانک مرکزی مبنی بر بازپرداخت به‌صورت ارز نیما به‌خلاف درخواست وزارت صمت برای مستثنی نمودن شرکتهای تولیدی را داشتند در جلسه مطرح شد و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول بررسی و حل مشکلات را دادند و عنوان شد این شرکت‌ها قیمت فروش محصولاتشان هیچ تغییری نداشته و حتی از طریق مناقصه‌های دولتی اتفاق افتاده است.
 
فتح‌اللهی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از درخواست‌های مطرح‌شده در آن جلسه بحث دستمزد و عقب‌ماندگی قدرت خرید کارگران است گفت: وزیر بیان کرد که کارگران همه آمال و آرزوهای خود را در وزارت کار دنبال می‌کنند، در واقع که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم‌کننده و تسهیل‌کننده است و وظیفه دبیرخانه شورای عالی اشتغال را به‌عهده دارد و وظیفه‌اش برای حفظ اشتغال بیشتر از سایر وزارتخانه‌ها است، صیانت از اشتغال از وظایف دینی همه است. از دیگر مباحثی که وزیر کار مطرح فرمودند این بود در بحث تحریم ارزش افزوده و دارایی کارآفرینان چند برابر شده است، بنابراین ضرورت دارد بخشی از عقب‌ماندگی مزدی کارگران را کارفرمایان بپردازند و بخشی دیگر را دولت.
 
نماینده کارگران در شورای عالی کار اضافه کرد: وزیر بیان کردند که در بحث تحریم‌ها ارزش افزوده دارایی‌ها ارزشمندتر شد. کارآفرینان باید در مبحث آسیب‌های اجتماعی وارد شوند. نکته مهمی که مطرح کردند این بود که باید بخشی از عقب‌ماندگی مزد به‌عهده کارفرما باشد، قسمت دیگر را دولت باید پر کند، این موضوع مهمی بود.
 
وی ادامه داد: وزارت کار بحث پرداخت بن کالا را در ریاست جمهوری مطرح کرده است، امیدواریم بتوانند این طرح را به بهترین شکل به نتیجه برسانند. هنوز هیچ کارگری بسته حمایتی نگرفته است. درخواست تشکیل جلسه شورای عالی کار را مطرح کرده‌ایم. وزیر بیان کردند: ما در بحث دستمزد باید همدلی داشته باشیم، با کمک هم مشکلات را حل کنیم. و ان‌شاءالله جلسه شورای عالی را هم ما برقرار خواهیم کرد.
 
منبع: تسنیم 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین