پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:49 - 1397/09/28

کارگران باید از اولین روز کار بیمه شوند؛

اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی برای بیمه کارگران صادر شد

اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای بار دیگر تأکید کرد که کارگران از همان روز اول اشتغال مشمول قانون تامین اجتماعی هستند.

کارگر آنلاین : اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای بار دیگر تاکید کرد که کارگران از همان روز اول اشتغال مشمول قانون تامین اجتماعی هستند.

 اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای بار دیگر تاکید کرد که کارگران از همان روز اول اشتغال مشمول قانون تامین اجتماعی هستند.

در این اطلاعیه آمده است: کارفرمایان طبق ماده 399 قانون تامین اجتماعی باید نسبت به بیمه نمودن کارگران اقدام کنند. در این قانون مقرر شده که کارفرما مکلف است تا پایان آخرین روز ماه بعد، فهرست و حق بیمه کارکنان را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کند.

هر فرد پس از آغاز بیمه‌پردازی می‌تواند از سازمان تأمین اجتماعی خدمات بیمه ای ودرمانی خود را در چارچوب قوانین این سازمان مطالبه کند.

در صورتی که کارفرما در زمینه حق بیمه کارگران قصور کند، بیمه شده می‌تواند با اطلاع دادن به نزدیک‌ترین شعبه یا مرکز ارتباطات مردمی (1420) این سازمان، تقاضای خود را در خصوص مراجعه بازرس به محل کار اعلام کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین