پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:16 - 1397/09/28

بهترین درمان خانگی موثر در درمان درد دندان عقل

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر کدام از ما پدید بیاید دندان درد است که البته این درد جز دردهای است که واقعا قابل تحمل نیست و در صورت بروز حتی می تواند منجر به مختل شدن فعالیتهای روزانه ما شود.
به گزارش کارگرآنلاین، رویش دندان عقل ممکن است همراه با دندان درد، خونریزی و التهاب لثه باشد. در ادامه این پست شما می توانید ۹ درمان خانگی موثر در درمان دندان عقل درد را بشناسید که در چنین شرایطی به شما کمک زیادی می کند. با روزباتو همراه باشید….
 
۱)آب نمک
آب نمک برای از بین بردن بیماری های زیادی مفید است و البته در ضد عفونی کردن دهان نیز بسیار موثر می باشد. استفاده از آب نمک شرایطی را به وجود می آورد که ویروس ها و میکروبها نتوانند به فعالیت شان ادامه بدهند.
 
یکی از روش های که بسیار موثر است و شما را از شر دندان درد خلاص می کند استفاده از آب نمک است. شما می توانید هر دو یا سه ساعت دهان خود را با آب نمک بشویید به این صورت که یک قاشق چای خوری نمک را در ۱ لیوان آب ریخته و سپس دهان تان را بشوید. آب نمک سبب می شود که ذرات غذا نیز در دهان از بین بروند. توصیه می شود از آب ولرم برای غرغره کردن و شست و شوی دهان استفاده گردد.
 
کاربران عزیز اگر می خواهید دندان عقل خود را بکشید لینک عوارض کشیدن دندان عقل را مطالعه کنید.
 
نکته) میتوانید از کمپرس یخ نیز استفاده کنید به این صورت که برای ۲۰ دقیقه کمپرس یخ را بر روی گونه تان بگذارید و بعد اینکار را تکرار کرده تا دردتان کم شود. (یک پارچه بردارید و تعدادی مکعب یخ را درون آن بگذارید).
 
۲)میخک
شما می توانید چند میخک را بردارید و در دهان بگذارید و سپس برای پنج تا ده دقیقه آن را بمکید. چون خاصیت های بی حسی و ضد التهابی دارد موجب می شود تا هر چه سریع تر خوب شوید و در دندان شما نیز کاهش داشته باشد. اگر میخک ندارید از روغن آن استفاده کنید. به این شکل که آن را روی پنبه ی بریزید و به به اهستگی روی دندان و لثه تان بمالید تا درد دندان شما کم گردد.
 
 
نکته) از مسواک زدن استفاده کنید البته مسواک شما باید نرم باشد.
 
۳)سیر و پیاز
کاربران عزیز سیر و پیاز می توانند در درمان درد دندان به شما کمک کنند حتی اگر دندان درد عصبی داشته باشید.برای استفاده از سیر کافی است کمی نمک دریا روی آن بریزید و روی دندان یا لثه که درد می کند بمالید تا درد از بین برود. همچنین سبب پیشگیری از پوسیدگی دندان شده و باکتریها را از بین خواهد برد.
 
نکته) در چنین شرایطی توصیه می شود که سیگار نکشید چون جریان خود را کاهش می دهد و به همین دلیل بهبودی شما را به تاخیر می اندازد.
 
برای استفاده از پیاز می توانید کمی پیاز را ریز ریز کرده و بعد روی لثه یا دندان عقل تان بگذارید ولی بهترین کار این است که شما برای سه دقیقه آن را بجوید. خاصیت پیاز مانند سیر است و شما را از شر دندان درد خلاص می کند.
 
۴)خیار
یکی از مواردی است که شاید شما تا به حال نام آن را کم تر شنیده باشید اما خیار نیز مانند سایر موارد خاصیت های زیادی را به همراه داشته است. یک خیار را برش بدهید و یک قسمت ضخیم را روی دندان عقل بگذارید و اجازه دهید برای بیست تا سی دقیقه بر روی دندان شما باقی بماند. خیار به دلیل وجود مواد معدنی و ویتامینها درد را کم می کند.
 
۵) آب سبزه گندم
برای تسکین درد دندان عقل میتوانید در روز حداقل ۲ بار از آب سبزه گندم استفاده نمایید. چون خاصیت های آنتی اکسیدانی دارد میتواند سبب خروج میکروب و سم از بدن گردد و همچنین رشد باکتریها را به تاخیر بندازد.
 
۶)سرکه و برگه بو
شما می توانید نصف قاشق چای خوری سرکه را با دو قاشق چای خوری پودر برگ بو ترکیب کرده تا یک خمیر حاصل گردد و بعد آن را روی دندان عقل و لثه ها بگذارید تا درد آن را کاهش بدهید. برای تهیه این اقلام به عطاری ها مراجعه نمایید.
 
۷)علف لیمو
میتوانیم بگوییم این مورد جز دهان شویی های طبیعی به شمار می رود و میتواند یک عامل موثر در مبارزه با باکتری ها باشد و لثه ها را تمیز کنید و همچنین برای سلامتی دهان موثر باشد.
 
کافی است که مقداری علف لیمو را بجوید تا الودگی ها و عفونت ها را از خودتان دور نمایید. در روز برای چندین بار این کار را تکرار نمایید.
 
۸)ماساژ را فراموش نکنید
بسیاری از افرادی که با درد دندان عقل روبرو می شوند فکر می کنند با دست زدن به دندان شان دردشان بیش تر می شود ولی برای کاهش میزان درد می توانید لثه خودتان را ماساژ بدهید و به بهبود گردش خون و افزایش آن کمک نمایید.
 
البته نباید به دندان خود زیاد فشار بدهید چون ممکن است نتیجه ی معکوسی برای شما داشته باشید و التهاب را افزایش بدهد.
 
۹) چای سیاه
برای درمان درد دندان عقل می توانید در روز ۲ بار چای سیاه بنوشید. چای سیاه تسکین درد دندان عقل را به دنبال دارد چون انتی اکسیدانی دارد که سموم بدن را حذف کرده و موجب کاهش درد می شود. البته میتوانید چای کیسه ی را روی لثه نیز بگذارید که در درمان درد دندان موثر است. چای سیاه میتواند با خاصیت قابضی که دارد کاهش تورم لثه را نیز به همراه بیاورد.
 
چای سیاه خاصیت های زیاد و فوق العاده ی داشته است و همچنین برای بهبود سلامت قلب نیز موثر بوده و می تواند سلامت استخوان ها را نیز به همراه بیاورد.
 
برای افرادی که نمی خواهند به کرم خوردگی دندان مبتلا شوند ،سلامت دهانی بسیار موثر و مهم می باشد. شما می توانید از چای سیاه نیز به همراه دستورات پزشکی در محافظت دندان و کرم خوردگی استفاده کنید.
منبع: روزباتو
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین