تاریخ : 11:15 - 1395/02/12
کد خبر : 50596
سرویس خبری :
 

دنبال تعاونی کردن تیم های استقلال و پرسپولیس هستیم

دنبال تعاونی کردن تیم های استقلال و پرسپولیس هستیم

معاون تعاون، وزیر کار گفت: به دنبال این هستیم که تیم پرسپولیس و استقلال را تعاونی و ۵۰۰ هزار نفر هواداران این تیم ها را در قالب تعاونی دور هم جمع کنیم.

کارگرآنلاین: سید حمید کلانتری بعد از ظهر یکشنبه در شورای هماهنگی و توسعه تعاون خراسان جنوبی اظهار کرد: تعاون از انگلیس، آلمان و فرانسه رشد کرده و امروز حدود دو میلون و ۶۰۰ هزار تعاونی در سطح دنیا داریم.

وی با تاکید بر اینکه تعاون و تعاونی اندیشه بزرگ است، بیان کرد: ما در فرهنگ تعاون به دنبال اقتصادی هستیم که در آن فقر نباشد و فاصله طبقاتی کاهش یابد.

معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از وجود ۵۰۰ تعاونی دانش بنیان در سطح کشور خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۴۰ تعاونی از معاونت علمی و فناوری مجوز دریافت کرده اند.

وجود ۱۰ هزار تعاونی زنان در کشور

کلانتری همچنین به وجود ۱۰ هزار تعاونی زنان در کشور اشاره کرد و افزود: حدود ۷۰ درصد از اعضای این تعاونی را زنان تشکیل می دهند.

وی تعداد تعاونی های تولید کشور را ۴۹ هزار مورد عنوان کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد تعاونی های کشور را تعاونی های تولید تشکیل می دهند.

معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین در حال حاضر شش هزار تعاونی مصرف در کشور وجود دارد و در حوزه حمل و نقل نیز ۶۰ هزار نفر عضو تعاونی های تاکسی داران هستند.

کلانتری با اشاره به نقش تاثیر گذار تعاونی ها در اقتصاد کشور، عنوان داشت: تعاونی می تواند سرمایه های خرد مردم را در قالب کارهایی با توجیه پذیری اقتصادی سامان دهی کند.

توسعه بخش تعاون راهکار اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی

وی با بیان اینکه بدترین نظام رفتاری کمک نقدی به مردم است، بیان داشت: در حال حاضر بخش زیادی از بودجه کشور صرف پرداخت یارانه می شود که اگر صرف تولید و کارآفرینی می شد خیلی کمک بیشتر به مردم بود.

معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، همچنین یکی از راه های توانمندسازی افراد نیازمند را تشکیل تعاونی دانست و افزود: ستاد توسعه تعاون نیز برای همین کارها تشکیل شده تا ماهی یک بار تمامی مدیران دستگاه ها را برای اجرای اهداف آن دور هم بنشاند.

کلانتری با تاکید بر اینکه راهکار اصلی اجرای اقتصاد مقاومتی در توسعه تعاون است، بیان داشت: در حال حاضر مردم مشکل بی پولی ندارند بلکه ترس آن ها از توجیه پذیری فعالیت ها است.

وی اضافه کرد: نقدینگی در حال حاضر به یکی از بحران های کشور تبدیل شده و باید این نقدینگی در جریان کار اقتصادی و تولید قرار گیرد و در تعاونی ها پول مستقیم وارد تولید می شود.

معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ درصد روستاهای دارای مجوز دهیاری کشور عضو تعاونی هستند، بیان داشت: در حال حاضر ۷۰۰ تعاونی دهیاری در سطح کشور داریم که تاکنون کارهای خوبی انجام داده اند.

دنبال تعاونی کردن تیم های استقلال و پرسپولیس هستیم

کلانتری با بیان اینکه ما در حال حاضر دنبال این هستیم که تیم پرسپولیس و استقلال را تعاونی کنیم، گفت: روی این پروژه کار می کنیم تا این ۵۰۰ هزار نفرهواداران این تیم ها را در قالب تعاونی دور هم جمع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما نمی خواهیم توزیع فقر کنیم بلکه به دنبال توزیع ثروت هستیم، افزود: برای توزیع ثروت باید زیربناهای ان ایجاد شود که یکی از راه های آن ایجاد ساختارهای اقتصادی کارآمد است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت های زیادی در خراسان جنوبی برای ایجاد تعاونی وجود دارد، بیان کرد: با تعاونی می توان رشته های صنایع دستی از یاد رفته استان را رونق و دوباره احیا کرد./مهر