تاریخ : 09:19 - 1395/02/21
کد خبر : 50819
سرویس خبری :
 

بخش خصوصی به حوزه اشتغال روستایی خراسان شمالی ورود پیدا می‌کند

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان شمالی:

بخش خصوصی به حوزه اشتغال روستایی خراسان شمالی ورود پیدا می‌کند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به مشکلات موجود پیگیر هستیم تا شرایط پرداخت تسهیلات به‌صورت غیر مشارکتی در روستاهای این استان فراهم‌شده و از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه اشتغال روستایی بهره‌مند شویم.

کارگرآنلاین: عبدالله قدرتی در بجنورد اظهار داشت: متأسفانه مشارکت روستاییان برای انجام کارهای اقتصادی در روستاهای خراسان شمالی بسیار ضعیف است.

قدرتی تصریح کرد: البته شاید ضعف در مشارکت در کارهای اقتصادی ریشه در عدم موفقیت فعالیت‌های تعاونی‌ها داشته باشد.

وی افزود: سوء مدیریت تعاونی‌ها ما سبب شده تا مردم ذهنیت خوبی از مشارکت و تعاون در کارهای اقتصادی نداشته باشند.

قدرتی بابیان اینکه روحیه مشارکتی روستاییان در انجام کارهای اقتصادی نیازمند تقویت و خودباوری بیشتر است گفت: نبود روحیه مشارکت در کار اقتصادی سبب شده تا دریافت تسهیلاتی به شرکت و تشکل‌های روستایی اعطا می‌شود با مشکل روبه‌رو شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به وجود منابع و تسهیلات بانکی برای استقرار واحدهای تولیدی در روستا با تشکیل تعاونی‌ها، اما انگیزه تشکیل تعاونی پایین و فرایند استفاده از این امکان را با مشکل روبه‌رو کرده است.

وی تصریح کرد: مشارکتی بودن اجرای طرح یکی از الزامات برای دریافت این تسهیلات است و تخصیص این اعتبار به تشکل و شرکت‌ها، یکی از مشکلات برای جذب این تسهیلات است.

قدرتی افزود: با توجه به مشکلات موجود پیگیر هستیم تا شرایط پرداخت تسهیلات به‌صورت غیر مشارکتی نیز فراهم‌شده و از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه اشتغال روستایی بهره‌مند شویم./تسنیم