تاریخ : 10:24 - 1395/02/22
کد خبر : 50881
سرویس خبری :
 

ایجاد دوهزار و 600 شغل پایدار در سال گذشته

ایجاد دوهزار و 600 شغل پایدار در سال گذشته

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته در استان برای دوهزار و 600 نفر شغل پایدار ایجاد شده است.

کارگرآنلاین:  جعفر صادق اسکندری در دومین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در کارگروه اقتصاد مقاومتی سه هدف اصلی احیای واحد‌های راکد، فعال سازی واحد‌های نیمه تمام و اقتصاد غیر نفتی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای دو هزار و 600 شغل پایدار ایجاد شده است اظهار داشت: در سال گذشته چهار صد واحد منتخب به عنوان واحد تولیدی پیشران انتخاب شدند و با وجود صرف هزینه‌ای 950 هزار میلیارد تومانی، 75 واحد در مدار تولید قرار گرفتند.

اسکندری گفت: در حال حاضر برای 250 واحد تولیدی مجوز صادر شده است که در نوبت تامین اعبار ایستاده‌اند و در زمینه واحدهای نیمه تمام هم در درجه اول واحدهایی که 60 درصد پیشرفت دارند، حمایت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت آذربایجان غربی با بیان کمک دولت برای واحد‌های مشکل‌دار اظهار داشت: واحد‌هایی که خواستار کمک دوباره بانکی هستند باید به دو سوال اصلی پاسخ دهند که اولا مقدار کمک قبلی را در کجا هزینه کرده‌اند و ثانیا مقدار فعلی را نیز در کدام قسمت و با چه هدفی می‌خواهند صرف کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به امکان ضمانت صندوق‌های اعتباری گفت: باید بانک‌ها ضمانت‌های صندوق‌های معتبری همچون صندوق صنایع کوچک، صندوق صادراتی و صندوق معادن را قبول کنند و مسئولانه به مسائل توجه کنند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی آذربایجان‌غربی افزود: سرانه درآمد مردم استان نصف سطح میانگین کشوری است و در بخش‌های صنایع مادر در ضعف قرار داریم و بجای آن‌ها کارگاه‌های تولیدی داریم که در چنین شرایطی درآمدهای مالیاتی استان هم مطمئنا کمتر خواهد بود.

اسکندری با تاکید بر بررسی دقیق موارد ابطال پروانه بیان کرد: باید علت ابطال پروانه‌های کاری بررسی شود تا بتوان با کمک جامعه اطلاعاتی دقیق، آسیب شناسی کرد و درصورت وجود مشکل در جهت حل آن قدم برداشت.

وی با استقبال از برگزاری انتخابات الکترونیکی اصناف اظهار داشت: در انتخابات سنتی مشکلات فراوانی حاصل می‌شود و گاهی ممکن است برای رفع اختلافات عدد رای، وقت زیادی صرف شود که این مشکلات در صورت برگزاری الکترونیکی رفع می‌شود پس باید از هم اکنون تمام اقدامات لازم انجام شود./باشگاه خبرنگاران