تاریخ : 10:28 - 1395/02/22
کد خبر : 50882
سرویس خبری :
 

انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل کار و اداره کل زندانها استان یزد

انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل کار و اداره کل زندانها استان یزد

به منظور کاهش نابرابری های اجتماعی،اقتصادی،کاهش فقر،تبعیض و محرومیت با هدف استقرار عدالت،ثبات اجتماعی،اقتصادی،سازماندهی نظام خدمات حمایت های اجتماعی،انسجام و اثر بخشی در برنامه آسیب های اجتماعی با محوریت ایجاد فرصت های شغلی و کمک به اشتغال زندانیان (به ویژه پس از آزادی) و خانواده آنان،تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد منعقد شد.

کارگرآنلاین: این تفاهم نامه که فی مابین اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی محمد حسین ریاحی و اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد به نمایندگی موسی احمدی منعقد شده است،اهدافی چون توانمندسازی مدد جویان،ایجاد انگیزه،کمک به بازاجتماعی نمودن مدد جویان و کاهش بازگشت آنان به زندان و کمک به خانواده های آنان؛فراهم نمودن بستر کارآفرینی،خود اشتغالی و مشاغل خانگی؛فراهم نمودن شرایط شغلی و اشتغال به منظور رفع نیازهای معیشتی زندانیان و خانواده آنان را دنبال خواهد کرد.


در این مراسم محمد حسین ریاحی،مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت:مباحث نیاز سنجی و استعداد یابی مشاغل به درستی شکل نگرفته است و بایستی با توجه به آمایش سرزمین در استان برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.


ریاحی اظهار داشت:جرائم اغلب ریشه در آسیب های اجتماعی داشته و ما باید با فرصت شناسی در بین افراد زندانی،استعداد ها  و نقاط قوت را شناخته و در مسیر درست قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد:باید افزایش و انتقال مهارت را به زندانیان آموزش دهیم و مراکز آموزش فنی و حرفه ای می توانند در این زمینه همکاری موثری داشته باشند.


سپس موسی احمدی،مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد،گفت:در زندان ها محکوم اصلی،خانواده زندانی است و مشکلات خانواده زندانیان همواره بیشتر از خود زندانیان است.


وی افزود:مردم و خیرین باید برای تغییر دیدگاه نسبت به زندانیان تلاش کنند تا با آموزش های لازم و ایجاد زمینه های اجتماعی و فرهنگی بتوانیم افراد از همه جا مانده و رانده شده در جامعه را کمک و حمایت نمائیم.


احمدی بیان کرد:باید زندان را به کانون آموزش و کارگاه مهارت تبدیل نمائیم تا با  برنامه ریزی کاربردی،توانمندی زندانیان شناخته و مورد استفاده قرار گیرد.