تاریخ : 15:46 - 1395/02/24
کد خبر : 50951
سرویس خبری :
 

مسئولان برای آمار بالای بیکاری در استان گیلان چاره‌اندیشی کنند

امام جمعه موقت رشت:

مسئولان برای آمار بالای بیکاری در استان گیلان چاره‌اندیشی کنند

امام جمعه موقت رشت گفت: مسئولان برای آمار بالای بیکاری استان گیلان چاره‌اندیشی کنند.

کارگرآنلاین: حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه رشت با بیان اینکه عربستان لیاقت خانه خدا و حرمین شریفین را ندارد اظهار داشت: تمامی کشورها می‌دانند که عربستان مزدور استکبار است. آن‌ها پی به اقتدار ایرانی و ایران برده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که ملت ایران فریب شیاطین را نمی‌خورد.

 

وی با اشاره به توزیع برنج‌های خارجی در ایران گفت: استان گیلان بهترین صادرکننده برنج، چای، زیتون و برخی از حبوبات است ولی ما از محصولات خارجی استفاده می‌کنیم لذا از مسئولان عزیز خواهش می‌کنم به کشاورزان رسیدگی بیشتری کنند و به داد این کشاورزان برسند.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه آمار بیکاری در گیلان آمار خوبی نیست و برخی از کارخانجات نیمه تعطیل هستند خاطرنشان کرد: از مسئولان استان، مدیریت ارشد استان و از مجمع نمایندگان استان تقاضا دارم با توجه به ارزشمند بودن استان گیلان تلاش کنند تا موفقیت‌های بیشتری شامل حال استان شود و مابقی کارگران نیز از کار اخراج نشوند.

 

وی با اشاره به سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بهجت فومنی افزود: گیلان دارای این چنین اشخاص فقید و ارزشمندی است و این‌گونه افرادی را پرورش داده است لذا باید برای حفظ این ارزش‌ها تلاش کرد.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه همسرداری و تعامل همسران و اینکه اگر خواستار انسان‌های صالح هستید باید پدر و مادران هر دو صالح باشند اعلام کرد: اگر در یکی از این دو نفر نقصی وجود داشته باشد بر دیگری تأثیرگذار است.

 

وی با اشاره به اینکه به اینکه ترس از خدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهید افزود: ازدواج برای اموال، زیبایی زن و یا مرد، لذت بردن و یا اسم و رسم داشتن را از ذهن‌ها بیرون کنید و دین را سرلوحه تعیین همسر خود قرار دهید.

 

صدیق عربانی با توجه به افزایش آمار طلاق در استان گیلان و اینکه این آمار، آمار خوبی نیست گفت: ازدواج‌های اینترنتی و بدون تحقیق از رایج ترین ازدواج‌هایی است که منجر به طلاق می‌شود.

 

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه اگر بنیان خانواده مستحکم نباشد نمی‌توان فرزندان لایق در خانواده پرورش داد افزود: اگر پیکر مطهر مدافعان حرم در رشت و انزلی تشییع می‌شود نشان از داشتن مادرهایی پاکدامن و پدران زحمتکشی است که مال حلال برای فرزندان خود آورده اند.

 

وی با بیان اینکه اگر زندگی ارزشمند می‌خواهید هم زن و هم شوهر باید دارای ایثار و گذشت باشند و به‌خاطر یکدیگر از خیلی از مسائل چشم پوشی کنند تصریح کرد: زن دارای جایگاه بسیار ارزشمند و بالایی است لذا به ظواهر دنیوی توجه نکنید و به باطن اهمیت بیشتری بدهید./تسنیم