تاریخ : 10:09 - 1395/03/04
کد خبر : 51250
سرویس خبری :
 

واحد‌های تولیدی راکد استان آذربایجان‌غربی به مدار تولید باز می‌گردد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی:

واحد‌های تولیدی راکد استان آذربایجان‌غربی به مدار تولید باز می‌گردد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: امسال واحد‌های تولیدی راکد استان آذربایجان‌غربی به مدار تولید باز می‌گردند.

کارگرآنلاین: جعفرصادق اسکندری با اشاره به برنامه‌های امور صنایع این سازمان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی امسال اظهار داشت: با توجه به احکام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و تصویب نامه‌های ستاد فرماندهی مربوطه و ابلاغیه مقام عالی وزارت به منظور حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری و خروج از رکود و بهبود فضای کسب وکار، برنامه‌هایی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه پایش و بازدید و فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال گفت: امسال طرح پایش و شناسائی واحدهای راکد و نیمه فعال با هدف راه‌اندازی و ارتقاء ظرفیت تولید در سراسر استان انجام می‌شود.

اسکندری افزود: این کار با  مرور اولیه فهرست واحدهای صنعتی و بررسی کارشناسی اولیه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، آغاز  و تعداد217 واحد راکد قابل راه‌اندازی شناسایی شد.

وی از پایش و کمک به تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت بالای 60درصد خبر داد و اظهار داشت: برنامه نظارت بر طرح‌های صنعتی نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد با هدف  کمک به تکمیل و راه‌اندازی  آنها در سال 95 نیز  مشابه طرح پایش واحدهای راکد برای تعداد 307 طرح صنعتی تدوین شده است.

اسکندری با اشاره به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور و دستورالعمل تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط افزود: به منظور اجرای دو برنامه فوق و با توجه به ابلاغ دستورالعمل تامین سرمایه درگردش بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط توسط بانک مرکزی و نیز ظرفیت قانون و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیداقداماتی انجام شده است.

وی از بهبود فضای کسب و کار و تفویض اختیارات  برخی امور صنایع به ادارات شهرستان خبر داد و تصریح کرد: به منظور بهبود فضای کسب و کار و تفویض اختیارات  برخی امور صنایع به ادارات شهرستان با هدف روان‌سازی و تسریع در امور و تکمیل فرایند ارائه خدمات الکترونیکی به متقاضیان، برنامه آموزشی اختصاصی کارشناسان ادارات شهرستان‌ها  برای راهنمایی ارباب رجوع تدوین شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر آن با عزیمت گروهی مشتمل بر  مسئول  امور شهرستان‌ها، سامانه هماهنگ و کارشناسان امور صنایع  به شهرستان‌ها در حال اجرا بوده  که امید است همکاران شهرستانی با مد نظر قرار دادن اصول و مباحث ارائه شده در برنامه آموزشی و اقدامات لازم برای ارائه خدمات تفویض شده، مساعی خود را برای حذف مراجعه غیر ضروری متقاضیان به مرکز استان مضاعف کنند./تسنیم