تاریخ : 12:01 - 1395/03/16
کد خبر : 51658
سرویس خبری :
 

درآمد برخی افراد "۱۹۶ برابر" کارگران است/حقوق ۸۱۲ هزار تومانی کارگران ظلم است

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

درآمد برخی افراد "۱۹۶ برابر" کارگران است/حقوق ۸۱۲ هزار تومانی کارگران ظلم است

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزایش پایه حقوق کارگران را از اولویت‌های مجلس دهم دانست و گفت: میزان حداقل ۸۱۲ هزار تومان حقوق، ظلمی است که به کارگران می‌شود.

کارگرآنلاین:  نادر قاضی‌پور در دیدار با جمعی از تشکل‌های کارگری قم، با انتقاد از وضعیت نامناسب کارگران در کشور اظهار داشت: سطح رفاه کارگران از زمین تا آسمان با برخی کارگران دولتی، کارگران شرکت‌های نفت و شرکت‌های واردکننده و حتی دانشگاهیان تفاوت داشته و اکنون اختلاف میزان درآمد آنان 196 برابر برخی‌ افراد است.

وی افزایش پایه حقوق کارگران را از اولویت‌های مجلس دهم دانست و بیان کرد: میزان حداقل 812 هزار تومان حقوق ظلمی است که به کارگران می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تأکید بر اینکه 50 درصد کارگران فاقد مسکن هستند، تصریح کرد: مسکن دیگر مشکلی است که در این مجلس به دنبال آن هستیم. وضعیت قراردادهای کارگری نیز در کشور مناسب نیست و برخی برای گریز از قانون نوع قراردادها را دست‌کاری می‌کنند تا عیدی و سنوات ندهند که این کار راهم در این مجلس پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: جای این سئوال باقی است که چگونه قوانین مرتبط با سرمایه‌داران یک‌روزه تصویب می‌شود ولی طرحی که کمیته امداد و کارگران مطرح می‌کنند یک سال باید زمان ببرد تا مورد تصویب قرار بگیرد؟

قاضی‌پور در خاتمه بابیان اینکه باید شخصیت کارگران احیاء شود، تأکید کرد: نحوه ساز و کار پرداخت یارانه از اول درست نبود؛ متأسفانه هرکجا کارفرما و پیمانکار یکی شده، فساد به‌وجود آمده است./تسنیم