تاریخ : 16:10 - 1395/04/19
کد خبر : 53641
سرویس خبری :
 

 وقتی بیل گیتس از طرح بسیج کپی می کند

وقتی بیل گیتس از طرح بسیج کپی می کند

سازمان بسیج سازندگی پس از طرح گفتمان «اقتصاد مقاومتی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، به صورت عملی و کاربردی به فعالیت در حوزه ها و مولفه های مردمی این اندیشه ورود کرد.

کارگرآنلاین:  از حدود سه سال پیش در راستای تحقق این حماسه اقتصادی، بسیج سازندگی به ارائه تسهیلات خود اشتغالی، اشتغال زایی و مشاغل خانگی و توزیع هزاران جوجه در سراسر کشور و در مناطق محروم اقدام کرده سازمان بسیج علاوه بر توزیع مرغ و جوجه، کار واگذاری دستگاه‌های جوجه‌کشی به صورت اقساطی را هم آغاز کرده است.

اما به تازگی شنیده شده، بیل گیتس،که از او با عنوان ثروتمندترین شخص در جهان و پایه گذار شرکت مایکروسافت نام برده می‌شود، گفته است که برای کمک به مبارزه با فقر در جهان، در نظر دارد در طرحی به عنوان «انقلاب مرغی» 100 هزار قطعه جوجه را به صورت رایگان در میان مردم کم درآمد12 کشور فقیر جهان ازجمله کشورهای قاره آفریقا قرار دهد.

جوجه‌های اهدایی آقای گیتس، در میان روستائیان این کشورها توزیع خواهد شد تا پس از پرورش آنها به منظور تولید و فروش تخم مرغ و همچنین تکثیر و فروش مرغ منبع درآمد جدیدی برای دریافت کنندگان ایجاد کند.  

علی حسین رعیتی مسئول اجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج سازندگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما با اشاره به طرح بیل گیتس که به انقلاب مرغی در دنیا معروف شده است و در حال تبلیغات رسانه ایست گفت: طرح اهدای مرغ بومی در روستاها و مناطق محروم توسط این سازمان از سال 92  اجرا شده و سالیانه  5 هزار واحد پرورش نیز راه اندازی شده است.

وی افزود: هر خانواده که قصد ورود به این طرح را دارد با دریافت حداقل  70 مرغ بومی هم از محصولات ارگانیک استفاده می کند و هم در سبد غذایی از آن بهره می برند.

رعیتی با بیان اینکه در سه سال گذشته حدود 11 هزار واحد راه اندازی شده است گفت: تعداد مراکز تکثیری مرغ بومی در سراسرکشور 6 مرکز است و تعداد محدودی نیز زیر نظر بخش خصوصی کار می کنند که این تعداد جوابگو نیاز ما نیست در حالیکه با افزایش این مراکز می توان در جهت حفظ  نژاد مرغ بومی گام برداشت  و به معیشت خانوارها در روستاها کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه پرورش مرغ در خانه ها جزء فرهنگ قدیمی ما ایرانیان بوده است افزود: متأسفانه این فرهنگ در 10 - 15 سال اخیر کمرنگ شده و تلاش ما در سازمان بسیج سازندگی به برگرداندن این فرهنگ است تا مردم خود به تولید دست بزنند و هم از تولید خود استفاده کنند.
این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه دستگاه ها بتوان این الگو را جهانی کرد.

رعیتی با تاکید بر اینکه طرح آقای بیل گیتس سال های قبل توسط بسیج انجام شده و به نحوی می توان گفت ایشان از طرح بسیج کپی برداری کرده است گفت: کاری که ما در بسیج انجام داده ایم استفاده از ظرفیت بسیج برای توزیع مرغ های بومی در روستاها و بهره برداری مردم بوده است./مشرق