تاریخ : 20:33 - 1395/04/19
کد خبر : 53668
سرویس خبری :
 

 جمعیت بیکار کشور چند میلیون نفر است؟

جمعیت بیکار کشور چند میلیون نفر است؟

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس که با آمار دولت متفاوت است ۷ میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد که این امر برازنده کشور ما نیست.

کارگرآنلاین: عزیز اکبریان عصر امروز در مراسم روز صنعت و معدن در سالن اجلاس سران اظهار کرد: اگر می‌خواهیم فرامین رهبر معظم انقلاب را در خصوص اقتصاد مقاومتی اجرا کنیم باید بر کیفیت، میزان و مصرف کالای ایرانی بیفزاییم که این امر خود بهترین اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی است و هر فردی با توجه به مسئولیت خود در این زمینه سهم دارد.

وی افزود: تولید جهاد فی‌سبیل‌الله است و با توجه به وضعیت و مشکلات اشتغال در کشور باید با سرعت بیشتری به توسعه تولید و صنعت کشور کمک کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس که با آمار دولت نیز متفاوت است 7 میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد که این موضوع برازنده کشور نیست.

اکبریان تصریح کرد: دولت نباید با بخش خصوصی رقابت کند و این بخش را رقیبی برای خود بداند بلکه باید مالیات و عوارض بگیرد و بخش خصوصی را به حال خود واگذارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کاهش دو درصدی سود بانکی عملی مناسب است که توسط دولت صورت گرفته اما کافی نیست، گفت: در حال حاضر بانکها 31 درصد جریمه دیرکرد از بنگاه‌ها دریافت می‌کنند که با در نظر گرفتن این رقم در کنار 9 درصد ارزش افزوده نمی‌توان با تولیدکنندگان سایر کشورها رقابت کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: امروزه قاچاق کالا صدمات جبران ناپذیری را به اقتصاد و صنعت کشور وارد کرده است که در این زمینه مجلس قانون مبارزه با قاچاق کالا را تصویب و ابلاغ کرده است اما باید اجرا شود./تسنیم